مکان: آمریکا/منبع: شبکه فاکس 59

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با منقضی شدن طرح «داکا»، هزاران فعال حقوق بشر با برگزاری راهپیمایی گسترده در مقابل کنگره در شهر واشنگتن، اعتراض خود را به تصمیم ترامپ اعلام کردند. پلیس شماری از آنها را بازداشت کرد.

در شرایطی که بن‌ بست کنونی کنگره در آمریکا در خصوص وضعیت اقامت صدها هزار مهاجر ساکن این کشور معروف به «دریمرز» (رویا پردازان)، سرنوشت آنها را در هاله ای از ابهام قرار داده است، صدها تن از این مهاجران مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

آنها خواستار تصویب قانونی شدند که به آنها اجازه دهد در آمریکا زندگی کنند،‌ وضعیت اقامت خود را در این کشور قانونی کنند و برای همیشه از خطر اخراج در امان باشند.

تظاهرات مشابه دیگری نیز با حضور مهاجران در «نیویورک» و چند شهر بزرگ دیگر آمریکا برگزار شد.

برخی از معترضان در خیابان های پنسیلوانیا و اوهایو زنجیره انسانی تشکیل دادند. پلیس به شرکت کنندگان در اعتراضات هشدار داد، اما آنها خیابان ها را خالی نکردند.به همین دلیل پلیس شماری از آنها را بازداشت کرد.

مهلتی که برای تصمیم گیری کنگره در خصوص وضعیت دریمرز تعیین شده بود پایان یافته است و نمایندگان کنگره آمریکا در مذاکرات خود در این خصوص به هیچ نتیجه ای نرسیده اند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حکمی را که سلف وی «باراک اوباما» برای اعطای مجوز اقامت موقت به این مهاجران امضا کرده بود، باطل کرد. اما این اقدام ترامپ، با مخالفت دادگاه عالی آمریکا روبرو شد و اعلام کرد پیش از این که بخواهد به این پرونده ورود کند لازم است که دادگاه ها درباره اصل قضیه نظر خود را اعلام کنند.

در برنامه داکا که در سال 2012 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد، دولت آمریکا متعهد شد از حقوق صدها هزار مهاجر جوان غیرقانونی که در دهه های گذشته به اتفاق خانواده های خود وارد آمریکا شده اند، دفاع کند، و به آنها اجازه دهد به طور قانونی در آمریکا کار کنند و مانع از اخراج آنها از آمریکا شود. با این حال، ترامپ و مشاورانش در کاخ‌ سفید می‌ گویند نظام فعلی مهاجرپذیری در آمریکا منسوخ شده و باید با سیستم جدیدی جایگزین شود.

مکان: آمریکا

منبع: شبکه فاکس 59

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.