مکان: نیومکزیکو، مکزیک/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، موسسه لرزه نگاری آمریکا روز جمعه از زلزله شدید 7.2 ریشتری در جنوب غرب مکزیک خبر داد.

این زمین لرزه در «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک ساختمان ها را لرزاند. مرکز لرزه نگاری آمریکا، کانون این زمین لرزه را ایالت «اواخاکا» نزدیک ساحل اقیانوس آرام اعلام کرد.

در پی وقوع زمین لرزه شدید در بخش هایی از مکزیک، مرکز هشدار سونامی در اقیانوس آرام اعلام کرد هیچ تهدیدی درمورد وقوع سونامی وجود ندارد.

پس از وقوع این زمین لرزه، ساکنان مکزیکو سیتی - که با فاصله زیادی در شمال کانون زمین لرزه واقع است - نیز تخلیه شدند . هنوز هیچ تلفات انسانی از این زمین لرزه گزارش نشده است اما گزارش های اولیه منتشر شده از این زلزله حاکی از آن است که  زلزله خسارت های مادی در پی داشته است.

کانون این زمین لرزه در عمق حدود 25 کیلومتری زمین بوده است. حدود 45 میلیون مکزیکی این زمین لرزه را حس کردند. خطرات جدی که در حال حاضر مطرح است، پس لرزه های این زمین لرزه است.

بعد از زمین لرزه اصلی، پس لرزه ای به شدت 5.8 ریشتر مکزیک را لرزاند. مردم نگران هستند که در ادامه، پس لرزه های شدیدتری رخ بدهد. این وضع بسیار خطرناک است زیرا مردم پس از زلزله اصلی به خانه هایشان بازمی گردند و ممکن است وارد خانه هایی شوند که به علت زلزله، از نظر ساختمانی، ضعیف و آسیب پذیر شده باشند.

این در حالی است که دود نیز از آتشفشان «پاپوکاتپلی» در این کشور قابل مشاهده است.

در سال 2017 زمین لرزه مخرب باعث فعال شدن آتشفشان و کشته شدن 15 نفر شد.

همچنین زمین لرزه‌ قدرتمندی که سال جاری در بخش مرکزی مکزیک از جمله مکزیکوسیتی به وقوع پیوست باعث مرگ بیش از 220 نفر شد و خسارات قابل توجه به بار آورد.

مکان: نیومکزیکو، مکزیک

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.