مکان: گوانجو، چین/ منبع: شین هوا

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نخستین تاکسی هوایی بدون سرنشین جهان در شهر «گوانجو» در استان «گواندونگ» چین پرواز عمومی خود را انجام داد.

این تاکسی پرنده که ( EHANG 184 ) نام دارد با بیش از هزار بار آزمایش، اکنون مراحل مقدماتی را برای وارد شدن به ناوگان مسافربری چین پشت سر می گذارد.

 

0000

00000

00

000

 

شرکت سازنده و طراح این محصول اعلام کرده است: این تاکسی بدون سرنشین پرنده، هم اکنون فقط یک مسافر با وزن 100 کیلوگرمی را به مدت 23 دقیقه و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حمل می کند و در برابر وزش باد با سرعت 50 کیلومتر در ساعت نیز مقاوم است .

«هو هواجی» مدیر اجرایی این تاکسی پرنده گفت: هیچ یک از وسایل نقلیه ای که تاکنون برای این منظور طراحی شده، به اهداف کامل خود دست نیافته است اما پرواز موفق ما به این معنی است که صحنه هایی که در فیلم های علمی تخیلی به نمایش درآمده، با همت شرکت فناوری چینی به نام (EHANG ) به واقعیت پیوسته است.

«دریک شیونگ» مدیر عامل این شرکت نیز در این باره گفت: هواپیمای بدون سرنشین مسافربری، می تواند به کاهش ترافیک شهری کمک کند و همچنین این طرح می تواند برای سایر برنامه ها از جمله نجات اضطراری، انتقال بیماران به بیمارستان، گردشگری و انتقال از یک جزیره به جزیره دیگر کمک کند.

مکان: گوانجو، چین

منبع: شین هوا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.