مکان: آتن، یونان/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ده ها هزار نفر از مردم یونان در شهر «آتن» در اعتراض به نامگذاری کشور مقدونیه به این نام اعتراض کردند.

شهروندان یونانی به دعوت سازمان های مردم نهاد، حمایت کلیسای ارتدکس و تعدادی از احزاب سیاسی و سندیکاهای مختلف این کشور، در مرکز شهر آتن به نشانه مخالفت با روند مذاکرات آتن و «اسکوپیه» در باره تعیین نام جدیدی برای نام کشور مقدونیه یوگسلاوی سابق، دست به تظاهرات زدند و از دولت یونان خواستند که به مذاکرات با اسکوپیه خاتمه دهد.

برگزار کنندگان این تظاهرات، حضور شهروندان را حدود یک میلیون و 500 هزار نفر برآورد و اعلام کردند برگزاری این تظاهرات در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

مردم یونان با حضور گسترده خود در این تظاهرات به طور جدی مخالفت خود با وجود کلمه مقدونیه در ترکیب نام کشور مقدونیه یوگسلاوی سابق را اعلام داشته اند.

کشاورزان یونانی با تراکتورهایشان در این تظاهرات شرکت کردند.

از سال 1990 یعنی از زمان استقلال کشور مقدونیه یوگسلاوی سابق، پس از فروپاشی کشور یوگسلاوی بر اثر حملات کشورهای ناتو، آتن با استفاده هرگونه کلمه مقدونیه در ترکیب نام این کشور مخالفت کرده و تا کنون چندین بار مانع حضور کشور مقدونیه یوگسلاوی سابق در جمع کشورهای ناتو شده است.

مکان: آتن، یونان

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.