مکان: کاندل، آلمان/ منبع: خبرگزاری آلمان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از ساکنان شهر «کاندل» در اعتراض به کشته شدن یک دختر آلمانی توسط یک مهاجر افغان دست به تظاهرات زدند. بخشی از این اعتراض کنندگان خواستار تامین امنیت شدند و گروه دیگر در برابر نژاد پرستی و بیگانه ستیزی شعار دادند.

حدود یک هزار تن از ساکنان شهر کوچک کاندل که 8500 نفر جمعیت دارد، در اعتراض به قتل یک دختر آلمانی این شهر، دست به تظاهرات زدند. این دختر یک ماه پیش از سوی نامزد سابقش که یک مهاجر افغان بود، کشته شد. تظاهر کنندگان به دو بخش تقسیم شده بودند، گروه نخست به طرفداری و گروه دوم بر ضد مهاجران شعار می دادند.

 

42345369_303

 

گروه اول شعار می دادند که «امنیت برای ما و اطفال ما». دسته دوم که در گوشه دیگری تجمع کرده بودند، در برابر نژادپرستی شعار سر می دادند. آنان در یکی از شعارهای شان می گفتند: « بر ضد نژاد پرستی برخیزید».

یک دختر 15 ساله آلمانی به نام «میا» در 27 دسامبر گذشته در مقابل یک مغازه از سوی نامزد سابقش که وی نیز 15 ساله گفته شده است، به ضرب چاقو کشته شد.

این جوان در بهار سال 2016 بدون همراهی خانواده اش به آلمان آمده بود. 

 

5F9878003B94ACCC

 

رویداد خونین کاندل سبب افزایش مباحثات جدیدی بر محور روند پناهندگی و سن مهاجران در آلمان شده است.

 

DUo6QqPXkAAUMnk

 

این قتل تکان دهنده در شهر ثروتمندی در نزدیکی مرز فرانسه یادآور یک حادثه مشابه در شهر «فرایبورگ» است که در آن یک پناهجوی افغان به اتهام قتل یک دانشجوی پزشکی محاکمه می شود.

آلما در سال 2015 صدها هزار پناهجو را به دلیل مسئولیت برای ترویج حقوق بشر به کشور راه داد. هرچند در سال های اخیر این تصمیم «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با انتقاد ها همراه بوده است.

مکان: کاندل، آلمان

منبع: خبرگزاری آلمان

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.