مکان: مصر / منبع: شبکه تلویزیونی الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وبسایت شبکه تلویزیونیالجزیره قطر در کاریکاتوری به انتخابات ریاست جمهوری مصر پرداخت که در آن هر کسی تا کنون کاندیدا شده است یا به زندان انداخته شده است یا مجبور به عقب نشینی شده است. آخرین کسی که کاندیدا شد ژنرال«سامی عنان» رقیب اصلی «عبدالفتاح السیسی»بود که توسط ارتش  بازداشت شد و از سرنوشت وی هیچ خبری نیست.

در پی بازداشت عنان، ارتش مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح سامی عنان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر را برای انجام تحقیقات از وی به دلیل ارتکاب تخلفات احضار کرد.

در این بیانیه آمده است که عنان با سه جرم اصلی مواجه است: کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری بدون دستیابی به موافقت ارتش، تحریک کردن در بیانیه  اش برای کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری و جعل مدارک رسمی.

سامی عنان اصلی ترین و قوی ترین رقیب السیسی در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر به شمار می رود زیرا پیش از این همه رقبای رئیس جمهور کنونی مصر یا مجبور شدند کنار بروند یا دستگیر و به زندان انداخته شده اند.

در این کاریکاتور، کاریکاتوریست به شدت به رسانه های دولتی مصر نیز حمله کرده است و آنها را همچون سگی وحشی به تصویر کشیده است که اختیار آنها در دست السیسی است تا کسی جرأت نکند به صندلی ریاست جمهوری نزدیک شود و صندوق رأی نیز دربسته و چسب زده شده است زیرا از قبل نتایج این انتخابات مشخص شده است. همچنین نزدیک شدن به صندلی ریاست جمهوری نیز ممنوع است.

 

مکان: مصر

منبع: شبکه تلویزیونی الجزیره

 

 

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.