مکان: تونس/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وزارت کشور تونس امروز چهارشنبه از بازداشت بیش از 200 نفر و زخمی شدن ده ها تن در درگیری های دو روز گذشته در برخی شهرهای این کشور خبر داد.

«خلیفه الشیبانی» سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرد: 206 نفر به اتهام اغتشاش بازداشت شده اند. او از زخمی شدن 49 مامور پلیس در جریان درگیری ها خبر داد.

پیشتر «یوسف الشاهد» نخست وزیر تونس نیز با اشاره به نا آرامی هایی که دو شب گذشته در برخی شهرهای این کشور رخ داد گفت: نمی توان آنها را اعتراض نامید. غارت و تخریب در جریان حوادث ثبت شده است.

وی افزود: اوضاع اقتصادی در تونس دشوار است و امیدواریم که این وضع به زودی به پایان برسد.

حزب النهضه تونس با صدور بیانیه ای سوء استفاده برخی طرف های سیاسی را از مطالبات بر حق مردم و تحریک آنها به آشوب و خشونت محکوم کرد. در بیانیه این حزب آمده است: اقدام برخی که قصد دارند مطالبات مردم را منحرف کرده و به تخریب و غارت نهادهای دولتی و تعرض به دارایی های عمومی و خصوصی دست بزنند، محکوم می کنیم.

گفته می شود در جریان اعتراضات روز دوشنبه مردی 55 ساله نیز  در شهر «طبربه» در 40 کیلومتری غرب شهر تونس کشته شده بود. بنا بر اعلام وزیر کشور تونس، قربانی دچار تنگی نفس مزمن بوده و در نهایت نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است؛ این در حالی است که اخبار منتشر شده در شبکه‌ های اجتماعی حاکی از آن است که این مرد پس از آنکه توسط یکی از نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، کشته شده است.

از عمده دلایل خشم مردم می‌ توان به تصمیم دولت برای افزایش مالیات ها و همچنین افزایش قیمت سوخت در سال 2018 اشاره کرد. بنا بر اعلام رسانه‌ های داخلی این کشور، تجمعات بیشتری نیز برای روزهای آینده برنامه‌ ریزی شده است.

مکان: تونس

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.