مکان: آلمان/ منبع: اینترنشنال بیزنس تایمز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک سیاستمدار زن آلمانی بابت توئیت بحث برانگیزی که شب سال نو میلادی کرد، با بسته شدن حساب توئیتر و فیس بوکش مواجه شد.

توئیتر اعلام کرد که چون این خانم قوانین این وب سایت را زیر پا گذاشته است حساب او را برای 12 ساعت می‌ بندد. توئیتر برای ردیابی کاربران و محتوای مشکل زا اغلب به گزارش دیگر کاربران این شبکه اجتماعی متکی است اما می گوید برای مقابله با انتشار محتوای نامطلوب از ابزارهای جدید بهره خواهد گرفت.

او پیامش را در فیس‌ بوک هم منتشر کرد و آن‌ جا هم فیس‌ بوک بابت برانگیزاننده‌ بودن‌ اش مسدود شد.

چند ماه پیش آلمان اجرای قانونی را آغاز کرد که طبق آن اگر شبکه‌ های اجتماعی مثل توئیتر و فیس‌ بوک ظرف 24 ساعت پیام‌ هایی که محتوای «غیرقانونی» دارند را حذف نکنند، با پرداخت جریمه تا 50 میلیون یورو (57 میلیون دلار) روبرو خواهند شد.

«بئاتریکس فان استورش» نایب‌ رئیس حزب راست افراطی «جایگزین برای آلمان» توئیت کرده بود : «این‌ که پلیس کلن به عربی هم توئیت تبریک سال نو فرستاده، برای راضی‌کردن مردان مسلمان وحشی که تجاوز گروهی می‌ کنند، بوده است.»

اکنون پلیس آلمان در حال تحقیق در این باره است و اینکه آیا این نماینده پارلمان آلمان باید به نفرت‌ پراکنی متهم شود یا خیر.

پلیس کلن به چند زبان انگلیسی، فرانسه و عربی پیام تبریک سال نو خود را توئیت کرده بود.

حزب جایگزین برای آلمان از اظهارات نایب‌ رئیس این حزب دفاع کرده و گفته است حذف اظهارات او نوعی سانسور است.

مکان: آلمان

منبع: اینترنشنال بیزنس تایمز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.