مکان: اسپانیا و پرتغال/ منبع: روزنامه سان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در جریان آتش‌ سوزی در جنگل‌ های شبه‌ جزیره «ایبری» در جنوب غربی اروپا در روزهای گذشته دست‌ کم 29 نفر جان خود را از دست داده‌ اند. اسپانیا و پرتغال درگیر دفع آتش سوزی گسترده هستند.

آتش‌ سوزی در جنگل‌ ها به‌خصوص دامن مرکز و شمال پرتغال و نیز شمال و شمال شرقی اسپانیا را گرفته است. طبق اعلام اداره‌ های محلی، در شهرک اسپانیایی «نیگران» جسد سوخته دو مرد را در خودرویی یافته‌ اند. «ماریانو راخوی» نخست‌ وزیر اسپانیا در صفحه توییتر خود با بستگان قربانیان ابراز همدردی کرد.

در پرتغال نیز در مجموع 27 نفر جان خود را از دست داده‌ اند. به گفته مقامات مسئول در پرتغال به ویژه جنگل‌ های مناطق «کویمبرا»، «کاستلو برانکو» و «ویزئو» در مرکز این کشور و نیز «آویرو» در شمال آن در معرض حریق واقع شده‌ اند.

به گزارش اداره‌ های اسپانیا و پرتغال، در مجموع بیش از 250 مورد آتش‌ سوزی در هر دو کشور وجود داشته است. تنها در پرتغال حدود 5500 مامور آتش‌ نشانی، امدادی و ارتشی اعزام شده است. بسیاری از جاده‌ ها و اتوبان‌ ها به همین خاطر مسدود شده‌ اند. 

شرکت راه آهن دولتی اسپانیا ارتباط میان چند شهر را قطع کرده است. یک مرکز خرید بزرگ و شمار زیادی کارخانه و مجتمع مسکونی این شهر صنعتی 300 هزار نفری، مجبور به تخلیه شده‌ اند. از هزاران نفر خواسته شده که خود را به جایی امن برسانند و در فکر سرپناهی موقت برای خود باشند.

خشکسالی طولانی مدت همزمان با دمای بالای غیرعادی، به آغاز و گسترش آتش‌ سوزی کمک کرده است. بادهای تند نیز به عنوان پیامد طوفان «اوفلیا» حریق را گسترش داده است.

احتمال می‌ رود که اوفلیا امروز با سرعتی معادل 120 کیلومتر در ساعت به ایرلند برسد.

به نظر می‌ رسد که در کنار عوامل طبیعی، ایجاد عمدی حریق نیز در آتش‌ سوزی‌ های اخیر نقش داشته بوده باشد.

اداره ملی هواشناسی اسپانیا برای روزهای آینده دمای پایین‌ تر و بارش باران پیش‌ بینی کرده است. 

این دومین آتش‌ سوزی مهیب سال جاری در اسپانیا و پرتغال بوده است.

 

مکان: اسپانیا و پرتغال

منبع: روزنامه سان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.