مکان: کره جنوبی/ منبع: نیویورک تایمز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حالی که لحن طرف های درگیر در بحران هسته‌ ای کره شمالی تشدید شده، نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی رزمایش دریایی مشترک خود در آب‌ های سواحل کره جنوبی را آغاز کرده‌ اند. کره شمالی این اقدام را تهاجمی ارزیابی کرده است.

 

17nkorea-1-master768

 

بامداد امروز دوشنبه رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی آغاز شد. به گفته‌ یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی حدود 40 کشتی نیروی دریایی دو کشور از جمله ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» در این رزمایش پنج روزه مشارکت دارند.

فرماندهی هفتمین ناوگان نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که هدف از این رزمایش نمایش عملیات هماهنگ‌ شده‌ ائتلاف نیروهای دو کشور است. همچنین اعلام شده که مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی هم در دریای ژاپن و هم در دریای زرد در سواحل غربی کره جنوبی انجام خواهد گرفت.

آمریکا و کره جنوبی به طور مرتب و مشترک مانورهای نظامی دریایی، هوایی و زمینی اجرا می‌ کنند.

 

North-Korea-War-Nuclear-US-Donald-Trump-Kim-Jong-un-USS-Ronald-Reagan-Missile-Warship-ICBM-1104671

 

در این میان کره شمالی تازه‌ ترین رزمایش آمریکا و کره جنوبی را تهاجمی ارزیابی کرده و  دو کشور را متهم کرده به اینکه سرگرم آماده‌ سازی حمله‌ ای نظامی به کره شمالی هستند. واشنگتن و سئول این اتهام را رد می‌ کنند.

در ماه‌ های گذشته تنش‌ های منطقه تشدید شده ‌است. به ویژه جدال لفظی میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر رژیم کره شمالی به تکرار خبرساز بوده‌ اند.

با وجود این، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه تاکید کرده که ترامپ در پی حل مناقشه هسته ای با کره شمالی از راه‌ های دیپلماتیک است.

تیلرسون در گفت‌ و گو با شبکه سی‌ ان‌ ان تصریح کرد که پیش از آنکه نخستین بمب پرتاب شود، تلاش‌ های دیپلماتیک همچنان ادامه خواهد یافت.

 

2017_10_16_34122_1508150032._large

 

رئیس جمهور آمریکا پیشتر چندین بار تهدید کره بود که علیه رژیم کره شمالی دست به تک روی و حمله‌ ای نظامی خواهد زد.

 

مکان: کره جنوبی

منبع: نیویورک تایمز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.