مکان: موگادیشو، سومالی/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به گفته پلیس این کشور، در شدیدترین حمله انتحاری ماه‌ های اخیر در سومالی بیش از 90 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 120 نفر نیز زخمی شدند.

انفجار یک کامیون حاوی مواد منفجره در مرکز شهر «موگادیشو» پایتخت سومالی عامل این حمله انتحاری بوده است. به گفته شاهدان عینی، راننده یک کامیون با سرعت زیاد، پس از سبقت گرفتن یا از مسیر خارج کردنِ خودروها و موتورسیکلت‌ های یک خیابان، خود را با وجود شلیک نیروهای پلیس، به یکی از پرازدحام‌ ترین تقاطع‌ های موگادیشو رسانده و در آنجا کامیون را منفجر کرده است.

 شدت انفجار تا حدی بوده که برخی از این ساختمان‌ ها کاملا فروریخته‌ اند. حتی درها و پنجره‌ های خانه‌های تا حدود 100 متری محل انفجار نیز به‌ شدت آسیب دیده‌ اند. 

هدف حمله هنوز روشن نیست. در محل انفجار تعداد زیادی هتل، مغازه، رستوران و ساختمان دولتی وجود دارد. به گفته شاهدان عینی، احتمالا هتلی که بیشتر محل اقامت کارمندان دولت، خبرنگاران و بومی‌ های بازگشته از خارج کشور است، هدف این سوء قصد بوده است.

شهردار موگادیشو از رانندگان بولدوزرها خواسته است تا به خارج کردن قربانیان از زیر آوار کمک کنند.

علاوه بر غیرنظامیان که بخش اصلی قربانیان را تشکیل می‌ دهند، شماری سرباز هم جان خود را از دست داده‌ اند. به گفته پلیس، شمار کشته‌ شدگان ممکن است افزایش یابد.

شاهدان عینی خرابی‌ های ناشی از انفجار را با زمین‌ لرزه مقایسه کرده‌ اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته، اما وزیر اطلاعات سومالی، گروه الشباب را عامل سوء قصد دانسته است.

سومالی همواره هدف حملات تروریستی الشباب بوده است.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

مکان: موگادیشو، سومالی

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.