مکان: دانمارک/ منبع: فیس بوک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وزیر مهاجرت دانمارک در اقدامی شنیع کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) را در فیس بوک منتشر کرد.

12 سال پس از انتشار شنیع و جنجال برانگیز کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) در یک روزنامه دانمارکی، این کاریکاتور بار دیگر و این بار توسط وزیر مهاجرت دانمارک در فیس بوک منتشر شد.

«اینگر استویبرگ» وزیر مهاجرت دانمارک روز سه شنبه اقدام به انتشار کاریکاتوری از حضرت محمد(ص) در شبکه اجتماعی فیس بوک کرد که سال 2005 پس از چاپ در روزنامه «جیلاندز پوستن» خشم و انزجار میلیون ها مسلمان را در سراسر جهان برانگیخت.

آنچه وزیر مهاجرت دانمارک اقدام به انتشار آن کرده در واقع یک اسکرین شات از صفحه تبلت شخصی او است که در پس زمینه آن کاریکاتور «کرت وسترگارد» کاریکاتوریست جنجالی روزنامه «جیلاندز پوستن» دیده می شود. کامنتی که برای توصیف این کاریکاتور توسط اینگر استویبرگ به اشتراک گذاشته شده، از خود کاریکاتور تحریک آمیزتر است.

 

Untitled

 

او ضمن تاکید بر آزادی بیان در کشورش انتشار پست فیس بوکی خود را این گونه توجیه کرده است! «صادقانه معتقدم که ما باید به این کاریکاتور افتخار کنیم.»

دلیل دیگر انتشار این کاریکاتور جنجالی توسط وزیر مهاجرت دانمارک ظاهرا اعتراض به تصمیم موزه شهر «ویبورگ» برای خارج کردن این اثر از نمایشگاه بوده است. اینگر استویبرگ ضمن اشاره به این موضوع گفته است به انتخاب مسئولان موزه احترام می گذارد هر چند این تصمیم از نظر او تاسف انگیز تلقی می شود.

وزیر مهاجرت دانمارک پیشتر به دلیل مواضع تند و سرسختانه خود نسبت به اسلام خبرساز شده و حساب توییترش نیز به حال تعلیق درآمده بود.

انتشار جنجال برانگیز کاریکاتور پیامبر اسلام در روزنامه دانمارکی «جیلاندز پوستن» پیشتر در سال 2005 به اعتراضات گسترده ای منتهی شد.

مکان: دانمارک

منبع: فیس بوک

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.