مکان: لندن، انگلیس/ منبع: روزنامه دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نخستین تصاویر از داخل برج سوخته «گرنفل» در شهر «لندن» که چهارشنبه هفته گذشته دچار حریق شد، منتشر شد.

این تصاویر در حالی اوج فاجعه را نشان می دهد که پلیس بار دیگر از افزایش شمار تلفات خبر داده است.

تصاویر منتشر شده بقایای مکان هایی را نشان می دهد که زمانی خانه صدها خانواده بود.

در آتش سوزی روز چهارشنبه هفته گذشته در یک برج مسکونی 27 طبقه‌ در غرب لندن، 58 تن ناپدید شده اند. تاکنون تایید شده است که 30 تن در این آتش سوزی، جان باخته ‎اند. حدود ۸۰ نفر نیز مجروح شده اند.

 

برج گرنفل

58 فرد ناپدید برج گرنفل

 

هر چند تمامی اجساد پیدا نشده‌ اند؛ اما مقام‎ های انگلیسی می ‎گویند که ممکن نیست ناپدید شدگان، زنده باشند.

به گفته این مقام‎ ها، عملیات پاک‎ سازی و جستجو در این ساختمان، هفته‌ ها به طول خواهد انجامید.

اکنون برخی از داوطلبان به بازماندگان این رویداد کمک می‎ کنند.

در همین حال تعلل دولت لندن در رسیدگی و کمک به خانواده های قربانیان آتش سوزی به موجی از اعتراضات و خشم عمومی دامن زده است.

بیش از هزار نفر در اعتراض به واکنش خونسردانه «ترزا می» نخست وزیر کشورشان به آتش سوزی مرگبار هفته گذشته در مقابل دفتر نخست وزیری و ساختمان های شهرداری های محلی تجمع کردند.

فعالانی که تجمع های اعتراضی را سازماندهی کرده اند می گویند ترزا می باید به خاطر واکنش خود به این واقعه مرگبار شرمنده باشد و از مقامش استعفا دهد. این تجمع ابتدا در اعتراض به تشکیل دولت ائتلافی بین حزب محافظه کار و یکی از احزاب ایرلند شمالی موسوم به حزب «اتحادگرایان دموکراتیک» برنامه ریزی شده بود، اما سپس به تجمعی اعتراضی علیه شیوه برخورد ترزا می با آتش سوزی مرگبار لندن تبدیل شد.

دولت ترزا می در تلاش برای فرو نشاندن خشم عمومی با گروهی از خانواده های قربانیان این آتش سوزی دیدار کرد و وعده داد از آنها و آسیب دیدگان حمایت کند.

به گفته ساکنان برج مسکونی گرنفل، این ساختمان از استانداردهای ایمنی برخوردار نبوده و مقام های رسمی نیز در ارائه اطلاعات کافی درباره قربانیان و بازماندگان کوتاهی کرده اند.

مکان: لندن، انگلیس

منبع: روزنامه دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.