مکان: مالزی/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، شمار جان‌ باختگان کرونا در روزهای اخیر در مالزی رو به افزایش بوده است. با ثبت رکورد 7 هزار و 478مورد جدید ابتلا به کرونا در 24ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان کووید 19 در مالزی به 533 هزار و 367 نفر رسیده؛ آماری که رشد 5 برابری را از ابتدای سال میلادی تاکنون نشان می‌ دهد.

شمار جان‌ باختگان کرونا نیز به بیش از 2300 نفر رسیده است. اما شاید وخیم‌ تر شدن اوضاع در مالزی در هیچ کجا بیشتر از قبرستان‌ های اطراف پایتخت مشهود نیست.

گورستان «نیروانا» که متعلق به بودائیان، تائوئیست‌ ها و مسیحیان است، از جمله این مکان‌ هاست.

مالزی در یک هفته گذشته برای دومین بار، بالاترین شمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داد و اکنون یکی از سخت ترین دوره ها در مبارزه با این همه گیری را سپری می کند.

این هفته مالزی با جمعیت 32 میلیون نفر برای دومین بار بالاترین شمار مبتلایان به کرونا را ثبت کرد.

در حال حاضر، فشارها بر روی کادر درمانی که روزانه  با بیش از 6 هزار مورد جدید ابتلا مواجه می شوند، بسیار زیاد است. این در حالی است که روند واکسیناسیون در این کشور بسیار کند پیش می رود و تاکنون کمتر از یک میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده اند. 

به گفته  «خیری جمال الدین » وزیر مسئول واکسیناسیون این کشور، ماه آینده روند واکسیناسیون با ورود واکسن سرعت خواهد گرفت. 

بر پایه این گزارش، با توجه به این که دولت ماه ها در وضعیت اضطراری و تعلیق پارلمان از سوی «محی الدین یاسین » قرار دارد، هنوز قادر به کنترل اوضاع و بهبود شرایط نیست. این امر موجب افزایش نارضایتی در میان مردم و منتقدان دولت شده است. 

از 12 ژانویه مالزی با اعلام وضعیت اضطراری برای اولین بار از سال 1969، پارلمان این کشور را به حال تعلیق در آورد. گفته شده این اقدام به توصیه نخست وزیر و از سوی پادشاه «سلطان عبدالله پاهانگ» به منظور دادن اختیارات بیشتر به دولت در زمان همه گیری ویروس کرونا انجام گرفته است. 

این در حالی است که بر اساس ادعای «انور ابراهیم» رهبر حزب «عدالت مردم» از مخالفان دولت، تعلیق پارلمان یک اقدام سیاسی است.

ابراهیم بر این باور است که دولت یاسین همواره در برابر قرنطینه کامل مقاومت کرده است و یکی از دلایل گسترش موج جدید بازگشایی مدارس و همچین برگزاری مراسم عید فطر و  گشایش بازارها در ماه  رمضان بود. 

نخست وزیر مالزی گفته است دولت باید تعادل را میان حفظ جان انسان‌ها و مسائل اقتصادی برقرار کند.

 

مکان: مالزی

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.