مکان: استرالیا/ منبع: دیلی میل و خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش جماران، هزاران نفر از شهروندان استرالیا با تجمع در شهرهای «ملبورن و سیدنی» خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و فلسطینیان شدند.

معترضان با تجمع مقابل ساختمان کتابخانه ایالت ملبورن و شهرداری سیدنی پرچم‌ های فلسطین را حمل کرده و شعار «فلسطین آزاده»، «غزه آزاده»، «حملات اسرائیل را متوقف کنید»، «اسرائیل باید اخراج شود» و «شرم بر اسرائیل» سر دادند.

تظاهرات کنندگان در بیانیه خود ضمن انتقاد از سکوت دولت استرالیا، حملات اسرائیل را «غیرقانونی و غیرانسانی» خواندند.

«ماریس پاین» وزیر خارجه استرالیا هفته گذشته گفت که دولت استرالیا نگران افزایش خشونت در سرزمین های اشغالی ، نوار غزه و کرانه باختری است. اظهارات وزیر خارجه استرالیا در پی سخنان روز پنجشنبه «اسکات موریسون» نخست وزیر این کشور  صورت گرفت. اسکات موریسون از یافتن راه حل میان اسرائیل و فلسطین با میانجی گری استرالیا سخن گفته بود.

در این اعتراضات علاوه بر حضور گسترده تُرک‌ های استرالیا، مسلمانان و برخی از گروه‌‌ های یهودی و اقوام مختلف این کشور نیز شرکت کردند.

امروز شنبه نیوزیلندی ها کشور همسایه استرالیا، نیز با برگزاری تظاهراتی جنایت های رژیم صهیونسیتی را در سرزمین های اشغالی محکوم کرد. آنها خواستار موضع گیری نخست وزیر کشورشان در برابر این حملات شدند. « نانایا ماهوتا» وزیر خارجه نیوزیلند نسبت به افزایش خشونت ها در فلسطین ابراز نگرانی کرده است.

این تظاهرات ها به مناسبت «روز نکبت» برگزار شده است. یوم النکبه نامی است که فلسطینیان به این روز داده‌ اند و این روز و بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‌ هایشان را عزا می‌ گیرند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به140 نفر از جمله 39 کودک و 22 زن افزایش یافته است.

 

مکان: استرالیا

منبع: دیلی میل و خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.