مکان: انگلیس/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش جماران، همزمان با روز نکبت، هزاران نفر از مردم، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ امروز در شهرهای مختلف انگلیس از جمله لندن پایتخت، تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، از انتفاضه فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و واکنش فوری جامعه جهانی شدند.

در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در انگلیس» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان انگلیس»، ائتلاف توقف جنگ، کمپین خلع سلاح هسته ای و شمار دیگری از گروه های مدنی طرفدار فلسطین برپا شد، معترضان با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از قدس شریف اعلام و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی را محکوم کردند.

سازمان دهندگان می گویند «اقدامات فوری» دولت انگلیس برای کمک به پایان دادن به خشونت «وحشیانه» علیه مردم فلسطین مورد نیاز است.

شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس پس از تجمع در «هاید پارک» در نزدیکی میدان «ماربل آرچ» واقع در قلب لندن و اهتزاز پرچم فلسطین، با فریاد مرگ بر اسرائیل، شرم بر تو اسرائیل و زنده باد فلسطین به سمت سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

آنها همچنین شعارنوشته‌ هایی را حمل می‌ کردند که روی آنها نوشته بود از کشتار کودکان فلسطینی در غزه آشفته هستند.

تصاویر مخابره شده نشان می‌ دهد تعداد کثیری از مردم هم اکنون در لندن شعار می‌ دهند: اسرائیل تروریست است، الله اکبر، فلسطین باید آزاد شود، اشغالگری باید پایان یابد، فلسطین آزاد می‌ شود ….

از جمله کسانی که انتظار می رود در این راهپیمایی سخنرانی کنند، «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر، «دایان ابوت» و «زارا سلطانا» اعضای پارلمان انگلیس از حزب کارگر هستند.

این تظاهرات همچنین با هفتاد و سومین سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط رژیم صهیونیستی همزمان بود. 15 مه یادآور مصیبتی است که در سال 1948 میلادی بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر بیش از 12 میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.

مردم فلسطین و حامیان آنان در سراسر جهان همه ساله با فرا رسیدن 15 ماه مه که به دلیل سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی به عنوان «روز نکبت» نامگذاری شده است، ویژه برنامه هایی را برگزار می کنند.

در تظاهرات امروز شماری از رهبران تشکل های صنفی، دانشجویی و فعالان ضدجنگ سخنرانی کردند. آنها با محکوم کردن رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که نکبت و فجایع ناشی از تاسیس رژیم اسرائیل در فلسطین و کل منطقه خاورمیانه ادامه دارد.

سخنگوی برگزارکنندگان این راهپیمایی گفت: «بسیار مهم است که دولت انگلیس اقدامات فوری انجام دهد. این کشور باید اجازه ندهد خشونت بی رحمانه اسرائیل علیه مردم فلسطین و ظلم و ستم علیه آنها بدون مجازات بماند. بمباران غزه که باعث کشته شدن غیرنظامیان از جمله کودکان می شود یک جنایت جنگی است. دولت انگلیس تا زمانی که به پشتیبانی نظامی، دیپلماتیک و مالی خود از اسرائیل ادامه دهد  در این اقدامات شریک است.»

سه شنبه هفته گذشته نیز مردم انگلیس در لندن در مقابل دفتر نخست وزیری و سفارت رژیم صهیونیستی در حمایت از فلسطینی‌ ها و قدس تظاهراتی برگزار کردند.

بیش از یک هفته از آغاز دور جدید تحولات در کرانه باختری و نوار غزه می‌ گذرد و آنچه که در ابتدا ایستادگی فلسطینی‌ های ساکن قدس در برابر تجاوز اشغالگران در محله «شیخ جراح» بود؛ اکنون نه تنها به دیگر شهرهای مستقر در اراضی اشغالی نظیر «لاد»، «عکا» و «حیفا» نیز کشیده شده؛ بلکه شاهد آن هستیم که در گوشه و کنار جهان، به ویژه قاره سبز نیز افکار عمومی از جنایات صهیونیست‌ ها به تنگ آمده و خشم گروه‌ های مختلف مردمی فوران کرده است.

حامیان مردم فلسطین در شهرهای مختلف آلمان هم تجمعات اعتراضی علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار کردند. با وجود ممانعت‌ های صورت گرفته از طرف پلیس، حامیان مردم فلسطین در شهرهای «کلن، هانوفر، فرانکفورت، هامبورگ، اشتوتگارت، فرایبورگ، گِلزِن کِرشِن، مونستر، بُن، کاسل و برلین» دست به راهپیمایی زدند و در برخی از این تجمعات پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

در کپنهاگِ دانمارک هم مردم با تجمع در برابر سفارت رژیم صهیونیستی، شعار همبستگی با مردم فلسطین سر دادند؛ حال آنکه پلیس دانمارک در همسویی با سیاستمداران این کشور، با گاز اشک آور از آنها استقبال کرد.

 

مکان: انگلیس

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.