مکان: ویرجینیا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش جماران، یک ستوان سیاه ‌پوست ارتش آمریکا از دو افسر پلیس شکایت کرده که به دلیل یک تخلف راهنمایی رانندگی به روی او اسلحه گشوده و اسپری فلفل به او پاشیده ‌اند.

پلیس از نازاریو خواسته بود، کنار جاده توقف کند، او با روشن کردن فلاشرهای خودرو حدود یک کیلومتر با سرعت پایین رانده بود تا به یک پمپ بنزین برسد و در آنجا توقف کرده بود. کل این مسیر را در حدود یک دقیقه و 40 ثانیه پیموده بود.

انتشار تصاویر مواجهه ماموران پلیس با این ستوان ارتش آمریکا باعث واکنش فرماندار ایالت «ویرجینیا» شد که از پلیس ایالت خواسته است این ماجرا بررسی شود.

ستوان دوم «کارون نازاریو» هنگام این حادثه با لباس نظامی بود و چند بار به ماموران پلیس می ‌گوید که او در ارتش به مملکت خدمت می ‌کند و آنها حق ندارند با او چنین رفتاری داشته باشند.

ماموران پلیس اما فارغ از این اعتراض، اسلحه هایشان را به روی او گرفته بودند و از می ‌خواهند که از خودروی خود خارج شود. نازاریو می‌ گوید: «من واقعا می ‌ترسم که از ماشینم خارج شوم» و یکی از دو افسر به او پاسخ می ‌دهد: «باید هم بترسی».

«جو گواتیرز» یکی از دو مامور پلیس که رودرروی ستوان نازاریو در آمده و او را به زمین هل داده بود، از دستگاه پلیس اخراج شده است.

اما افسر دیگری که در این حادثه حضور داشته همچنان در استخدام پلیس است.

پلیس می‌ گوید که پلیس به دلیل اینکه خودروی نازاریو پلاک نداشته است، جلوی او را گرفته‌ اند. این در حالی است که پلاک موقت اتومبیل او حتی در فیلم‌ های موجود از این حادثه هم دیده می‌ شود.

ماموران پلیس این سرباز را بعد از پاشیدن اسپری فلفل دستبند زده و روی زمین می‌ گذارند. خودروی او را می‌گردند و وقتی که نازاریو از آنها می‌ پرسد چرا با او چنین می ‌کنند، به او جواب می ‌دهند: «برای اینکه همکاری نمی ‌کند.»

نازاریو بدون آنکه پلیس او را بازداشت کند یا اتهامی به او بزند، بعدا آزاد می ‌شود.

فیلم‌ های دوربین‌ های وصل شده به لباس ماموران پلیس، تمام مکالمات و تصاویر آن لحظات را ثبت کرده است. در بیشتر طول این حادثه، نازاریو سعی می‌ کند دست ‌هایش را از پنجره خودرو بیرون نگه دارد.

وکیل او به شبکه سی‌ بی ‌اس گفته است که ستوان نازاریو واهمه داشت اگر دست‌ هایش را برای باز کردن کمربند ایمنی یا هر کار دیگری به درون خودرو ببرد، ماموران پلیس او را به قتل می‌ رسانند.

خشونت ماموران پلیس آمریکا با رنگین ‌پوستان این کشور، یکی از مسائل مهم در جامعه آمریکاست که در سال ‌های اخیر توجه‌ های بیشتری به آن جلب شده است. همه‌ گیر شدن تلفن ‌های هوشمند، و در دسترس بودن امکان فیلم ‌برداری برای مردم در کوچه و خیابان، سبب شد که بسیاری از خشونت‌ ها ثبت شوند.

ثبت خشونت‌ های پلیس و اعتراض‌ ها به آن باعث شد که بسیاری از اداره‌ های پلیس در سراسر آمریکا مامورانشان را مجبور به نصب دوربین روی لباس ‌هایشان کنند. حال همین دوربین‌ هاست که وقایع را ثبت کرده و امکان داوری را فراهم می‌ کنند.

 

مکان: ویرجینیا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.