مکان: انگلیس/ منبع: اسکای نیوز

 

به گزارش جماران، الیزابت دوم ملکه انگلیس برای اولین بار در سال 2021 و البته پس از رسوایی اخیر مصاحبه جنجالی عروس اش، در انظار عمومی حاضر شد.

اولین حضور ملکه در انظار عمومی طی سال جاری میلادی و کلا برای بار سوم از ماه مارس 2020، دو روز پس از لغو محدویت های قرنطینه اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است. او در این مراسم ماسک بر صورت نداشت.

 

41173536-9422221-image-a-44_1617191322535

41175108-9422221-image-a-103_1617194343090

41175128-9422221-image-a-97_1617194279800

 

ملکه 94 ساله انگلیس به مناسبت روز صد سالگی تشکیل نیروی هوایی ارتش استرالیا از بنای یادبود نیروی هوایی در منطقه «رانی مید» بازدید کرده است.

این بنای یادبود به یاد خلبانان کشورهای مشترک المنافع است که در جنگ جهانی دوم کشته شده اند. الیزابت با لبخند گفت: «مدت های مدیدی است که اینجا نبوده ام.»

ملکه الیزابت به دلیل شیوع کرونا، وظایف خود را به صورت مجازی پیگیری می کرده است.

امروز وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد در شبانه روز گذشته، نتیجه آزمایش کرونای 4052 نفر دیگر در این کشور، مثبت شده است.

در اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس آمده است با ابتلای بیش از 4 هزار نفر دیگر به کووید 19 در این کشور، اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 4 میلیون و 345 هزار و 788 نفر می ‌رسد.

براساس این اطلاعیه همچنین در 24 ساعت اخیر، 56 نفر دیگر در انگلیس، به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و شمار قربانیان کووید در این کشور، به 126 هزار و 713 نفر رسید.

مرکز ملی آمار انگلیس این هفته در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد تاکنون بیش از 150 هزار گواهی فوت در این کشور صادر شده که در آنها علت مرگ، ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. دولت انگلیس فقط افرادی را که تا 28 روز پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کووید 19 جان ببازند، قربانی ویروس کرونا محسوب می‌ کند.

به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، از 150 هزار و 615 نفری که به علت ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند، 55 هزار و 407 نفر (37 درصد)، از ابتدای سال جدید میلادی، قربانی کووید 19 شده اند. 

تاکنون نزدیک 31 میلیون نفر در انگلیس، دوز اول واکسن کرونا و حدود 4 میلیون نفر نیز هر دو دوز این واکسن را دریافت کرده اند. بدین ترتیب اکنون حدود نیمی از جمعیت انگلیس، علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

البته این نخستین حضور علنی ملکه پس از مصاحبه جنجالی عروس و نوه اش بود که ابعادی از نژادپرستی و تنگ نظری در کاخ باکینگهام و خاندان سلطنتی انگلیس را روشن کرد.

«مگان مارکل» همسر شاهزاده هری در این مصاحبه گفت که پس از پیوستن به خانواده سلطنتی انگلیس،‌ حمایتی را که انتظارش را داشته دریافت نکرده است.

مگان مرکل گفت: بنابراین ما صحبت‌ هایی را می‌ شنیدیم که آنها، او (فرزندشان) را مشمول تدابیر امنیتی نمی‌ کنند. به او عنوان (سلطنتی) نخواهند داد؛ و همچنین نگرانی ‌ها و بحث ‌هایی وجود داشت درباره اینکه رنگ پوست او وقتی به دنیا بیاید، چقدر تیره خواهد بود.

مگان که در کنار شاهزاده هری در این مصاحبه شرکت کرده بود، به نگرانی خانواده سلطنتی انگلیس درباره فرزندش در زمانی که هنوز متولد نشده بود، اشاره کرد. او گفت این خانواده از دادن لقب سلطنتی به «آرچی» (پسر آنها) خودداری کردند و علت آن بحث ‌هایی بود که وجود داشت در این باره که رنگ پوست او ممکن است چقدر تیره باشد.

مگان همچنین از «کیت میدلتون» همسر شاهزاده ویلیام گلایه کرد و گفت او (کیت) باعث گریه کردن وی شد (این موضوعی بود که روزنامه ‌های انگلیس به شدت به آن پرداختند) و همچنین درباره اختلاف هری با پدرش صحبت کرد و هری هم گفت: تجربه اش با مگان به او نشان داد مادر مرحومش چه شرایط سختی را گذرانده است.

الیزابت دوم در نهایت پس از چند روز به مصاحبه جنجالی این دو واکنش نشان داد و گفت کل خانواده از شنیدن اینکه این زوج چند سال پر چالش داشته ‌اند، رنجیده شده ‌اند.

 

E1WIypugFrzG

 

در ادامه این بیانیه آمده است: مسائل مطرح شده به ویژه درباره نژاد، نگران کننده هستند. در حالی که برخی خاطرات ممکن است متفاوت باشند، اینها را بسیار جدی قلمداد میکنیم و از طرف خانواده به صورت خصوصی مورد رسیدگی قرار میگیرد. هری، مگان و آرچی همواره اعضای بسیار دوست داشتنی خانواده باقی خواهند ماند.

 

مکان: انگلیس

منبع: اسکای نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.