مکان: لوئیزیانا، آمریکا/ منبع: ای بی سی نیوز

 

به گزارش جماران، «لورا» یکی از شدیدترین طوفان ‌های دریایی که تاکنون ایالت «لوئیزیانا» را در نوردیده، پس از به جای گذاشتن چهار قربانی در جنوب آمریکا بالاخره از نفس افتاد و به یک طوفان گرمسیری تبدیل شد.

یکی از قربانیان یک دختر 14 ساله است. کلیه قربانیان این طوفان در لوئیزیانا بر اثر سقوط درخت روی منازل مسکونی‌ شان جان خود را از دست داده ‌اند.

«جان بل ادواردز» فرماندار ایالت لوئیزیانا با حضور در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که تاکنون چهار نفر در این ایالت قربانی طوفان لورا شده ‌اند.

لورا به شکل یک طوفان بزرگ «درجه چهار»، یعنی یک درجه کم‌ تر از شدیدترین نوع طوفان، حوالی ساعت یک بامداد روز پنجشنبه به وقت محلی در لوئیزیانا به سطح زمین رسید و شهر ساحلی «کمرون» در نزدیکی مرز این ایالت با تگزاس را در نوردید. سرعت این طوفان بزرگ هنگام عبور از کمرون در خلیج مکزیک 240 کیلومتر در ساعت گزارش شده است. بر اساس داده‌ های جمع ‌آوری شده از سوی «فلییپ کلوتزباخ» یک محقق دانشگاه کلورادو که بر روی طوفان ‌ها مطالعه می ‌کند، این شدید‌ترین طوفانی است که از یک قرن و نیم گذشته به ایالت لوئیزیانا رسیده است.

پس از عبور طوفان لورا نخستین تصاویری که منتشر شد، تکان ‌دهنده بود. درخت‌ ها و دکل‌ های برق به زمین سقوط کرده بودند، بسیاری از ساختمان‌ ها فرو ریخته، سقف منازل پایین آمده و خیابان ‌ها و کوچه ‌ها مملو از سیلاب و یا پوشیده از آوار بود. به گزارش برخی منابع و پایگاه‌ های اطلاع رسانی در این منطقه حدود 800 هزار نفر در دو ایالت لوئیزیانا و تگزاس عصر پنجشنبه از دسترسی به برق شهری محروم شدند.

 

773x435_cmsv2_9b204081-39ff-5bcb-a7ce-53b72c9d8178-4917662

808x539_cmsv2_bd3a0c3d-9ed2-529d-97f1-24766369dba4-4917662

p08ps4jf

 

شیشه‌ های شکسته و خرد شده یک ساختمان بزرگ در «لیک چارلز»، شهری در ایالت لوئیزیانا که به دلیل پالایشگاه‌ های نفتش شهرت خاصی دارد، نشان از قدرت فوق ‌العاده طوفان لورا هنگام عبور از این منطقه دارد.

فرماندار لوئیزیانا از ساکنان ایالت به خصوص افرادی که در مجاورت مناطق طوفان ‌زده سکونت دارند خواسته است ضمن خاموش کردن سیستم ‌های تهویه تا اطلاع ثانوی در منازل بمانند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از اوضاع در مناطق حادثه دیده طوفان لورا اندکی از نفس افتاده و پس از کاهش یافتن سرعتش به 100 کیلومتر در ساعت، تبدیل به یک طوفان گرمسیری شده است. این در حالی است که کارشناسان هواشناسی مدام نسبت به جاری شدن سیلاب در شمال لوئیزیانا و جنوب «آرکانزاس»، ایالتی که طوفان لورا قرار است جمعه شب از آنجا عبور کند، هشدار داده ‌اند.

این طوفان قلب صنایع تولید انرژی آمریکا را تهدید می‌ کند و طبق برآوردها باعث توقف در تولید 84 درصد نفت و 61 درصد گاز طبیعی تولیدی در خلیج مکزیک و تخلیه حدود 300 سکوی نفتی در این خلیج شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به ادعای کاخ سفید مرتب خبرهای مربوط به طوفان لورا را دنبال می ‌کند، اعلام کرده که برای بررسی اوضاع دو ایالت لوئیزیانا و تگزاس از نزدیک شنبه یا یکشنبه به این ایالت ‌ها سفر خواهد کرد.

او مدعی شد آماده بود سخنرانی امشب خود در گردهمایی ملی حزب جمهوری خواهان که در فضای مجازی برگزار می شود را عقب بیاندازد تا به منطقه سفر کند اما افزود:«بخت کمی یاری کرد. طوفان خیلی بزرگ و نیرومندی بود اما به سرعت رد شد.»

فصل طوفان‌ های موسمی در مناطق مشرف به اقیانوس اطلس که معمولا هر سال از ابتدای ماه ژوئن تا پایان نوامبر جریان دارد، امسال نگران ‌کننده ‌تر به نظر می ‌‌رسد. مرکز ملی طوفان‌ ها در امریکا اعلام کرده که در انتظار 25 مورد طوفان منطقه کم فشار است که لورا تنها دوازدهمین آن محسوب می ‌شود.

لورا پیشتر سبب جاری شدن سیلاب ‌های بزرگ در هائیتی جمهوری دومینیکن شده که دست کم 25 کشته در این کشورهای به جای گذاشته بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.