منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درباره مفید یا غیر ضروری بودن ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا بحث‌ های زیادی شده و بسیاری از فروشگاه‌ ها خواهان استفاده مشتریان از آن هستند.

به طور خلاصه می ‌توان گفت که ماسک ‌های دست دوزی و یا ماسک های جراحی فقط می ‌توانند محافظت محدودی ارائه دهند. به خصوص هنگام سرفه احتمال انتقال ویروس کرونا از مبتلایان وجود دارد که از طریق ماسک ‌ها هم می ‌تواند نفوذ کند.

از آنجایی که ویروس کرونا در لایه خارجی ماسک کسانی که از آن استفاده کرده‌اند نیز دیده شده، باید توجه بیشتری به بهداشت دست ها شود.

نتایج پژوهش ‌ها تا کنون نشان می ‌دهند که ماسک ‌ها در برابر شیوع ویروس امنیت کامل را تضمین نمی ‌کنند. حفظ فاصله‌ گیری‌ های اجتماعی و فاصله گرفتن از مبتلایان بهترین روش محافظت برای انسان های دیگر است.

سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از گسترش بیماری توصیه می‌ کند از هر کس که سرفه یا عطسه می ‌کند حداقل 1 متر فاصله بگیرید. و توصیه می ‌کند کسانی که بیمار هستند یا نشانه‌ های بیماری دارند از ماسک استفاده کنند. اما توصیه کرده است افراد سالم فقط در صورتی که نگران ابتلای احتمالی دیگران هستند یا خودشان سرفه و عطسه می ‌کنند، از ماسک استفاده کنند.

یک کارشناس ویروس کرونا گفته است که حضور افراد ماسک‌ دار در اماکن عمومی، احتمالا در دوره پساکرونا هم به یک امر عادی جدید تبدیل خواهند شد.

دکتر «دیوید نابورو» فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی در حوزه ویروس کرونا گفت به نظر او مشاهده افرادی که با نوعی از حفاظت  در ناحیه صورت، در اماکن عمومی ظاهر می‌ شوند - حتی اگر هدفشان تنها محکم‌ کاری باشد - به یک امر عادی بدل خواهد شد.

در همین راستا اسپوتنیک توجه شما را به تصاویری از ماسک های عجیب و گاها خوردنی مردم در روزهای کرونایی جلب می کند.

 

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.