منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در کنار خبرهای ناخوشایندی که این روزها به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا در صدر اخبار است، گاه نیز اخبار جالبی به گوش می‌ رسد.

حال که زندگی تقریبا تمامی مردم جهان در اثر این ویروس تحت تاثیر قرار گرفته است، برخی از تولید کنندگان مواد غذایی تصمیم گرفته‌ اند تا مضامین مرتبط با کرونا را دستمایه خلاقیت هنری خود قرار بدهند.

«هوآنگ تونگ» صاحب رستورانی در «هانوی» پایتخت ویتنام است. او این روزها در رستوران «پیتزا هوم» خود همبرگرهایی عرضه می‌ کند که در نوع خود بی‌ نظیر است؛ همبرگری که نان آن به شکل ویروس کرونا است.

او می‌ گوید: «ما این شوخی را داریم که می‌ گوییم اگر از چیزی می‌ ترسی، باید آن را بخوری. برای همین وقتی همبرگری بخوری که شبیه ویروس کرونا است، دیگر از آن نمی‌ ترسی. این طرز فکر در دوران این همه‌ گیری، موجب شادی می‌ شود.»

یکی از تبعات گسترش ویروس کرونا، بحران دستمال توالت در بسیاری از کشورها بود. مردم مضطرب به فروشگاه‌ ها هجوم بردند و به حدی دستمال توالت خریدند که در بسیاری از فروشگاه‌ ها نایاب شد. 

همین موضوع بهانه‌ ای شد برای شوخی. «تیم کورتوم» صاحب یک شیرینی‌ پزی و نانوایی در شهر «دورتموند» در غرب آلمان، این‌ روزها کیک‌ هایی به شکل کاغذ توالت عرضه می‌ کند که در این ایام در میان پرفروش‌ ترین محصولات این مغازه است. در حال حاضر در این مغازه دستکم 200 کیک دستمال توالتی تهیه می‌ شود. 

کورتوم گفته است که تولید این کیک‌ ها به سرپا ماندن مغازه‌ اش در این روزهای سخت کمک کرده است. او می‌ گوید: «مشتری‌ ها دیوانه این کیک‌ ها هستند. بسیاری آن را می‌ خرند تا کمی در این روزها شاد بشوند.»

همچنین با نزدیک شدن به عید پاک (12 آوریل) حتی شکلات‌ های این عید هم مزین به مضمون کرونا شده‌ اند. در «برن» پایتخت سوئیس، یک شیرینی‌ پزی شکلات‌ های خرگوشی تولید می‌ کند که ماسک محافظتی بر صورت دارند. 

«روت اوبر» یکی از مدیران این شیرینی‌ پزی می‌ گوید که برخی با دیدن این شکلات‌ ها دست به گلایه زده‌ اند، ولی اکثر مشتریان از آن به شدت استقبال کرده‌ اند.

در این ایام که اکثر کسب و کارها و به ویژه رستوران‌ ها، کافه‌ها و غذاخوری‌ ها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌ کنند، این افراد در تلاشند تا با خلاقیت و نو‌آوری، ضمن کاهش میزان خسارات اقتصادی، لبخندی بر لب مردم بیاورند.

 

1

2

3

4

5

7

 

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.