مکان: هند/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به دنبال اعلام تعطیلی سراسری 21 روزه در هند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، یک پلیس راهنمایی و رانندگی با اقدامی متفاوت سعی در اطلاع‌ رسانی در این خصوص دارد.

«راجِش بابو» پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر «چنای» مرکز ایالت «تامیل نادو» این روزها کلاه ایمنی‌ ای به شکل ویروس کرونا بر سر می‌ گذارد تا به مسافران هشدار دهد که در خانه بمانند.

 

00

 

این کلاه خود را «گوتام» یک هنرمند محلی ساخته است. او به خبرگزاری «ایژین نیوز اینترنشنال» هند گفت در حالی که پلیس 24 ساعته در تلاش است تا مردم در خانه بمانند و با بیرون رفتن این ویروس را منتقل نکنند، به نظر می‌ رسد که اکثر مردم کووید19 را چندان جدی نمی‌ گیرند.

 

000_1Q87PF

000

000_1Q87P9

0

 

او در ادامه گفت به همین دلیل تصمیم به ساخت این  کلاه ایمنی گرفته است و توضیح داد: «این ایده به سرم زد و از یک کلاه ایمنی شکسته و کاغذ برای ساختش استفاده کردم. تعداد زیادی هم پلاکارد درست کردم و روی آنها شعار نوشتم و آنها را به پلیس دادم.»

راجش بابو نیز در این خصوص گفته است: «ما تمامی اقدامات را انجام می‌ دهیم، ولی مردم همچنان به خیابان‌ ها می‌آیند. برای همین این کلاه ایمنی کرونا قدمی است تا به مردم نشان دهیم که پلیس در این خصوص جدی است. با این کلاه ایمنی می‌ خواهیم کار متفاوتی بکنیم. وقتی این کلاه ایمنی را می‌ پوشم، مسافران یاد ویروس کرونا می‌ افتند. خصوصا کودکان واکنش شدیدی به آن نشان می‌ دهند و دلشان می‌ خواهد آن را با خود به خانه ببرند.»

به گفته راجش بابو این اقدام پلیس تا این لحظه بازخورد خوبی داشته است.

طبق آماری که اخیرا منتشر شده است، در تامیل نادو 38 مورد ابتلا به کووید19 تایید شده است که از این تعداد، 6 نفر خارجی هستند. 

وزارت بهداشت هند نیز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را در سرتاسر هند 987 نفر اعلام کرد و گفت که 25 تن نیز در اثر این بیماری جان باخته‌ اند.

 

مکان: هند

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.