مکان: فرانسه/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دادگاهی در پاریس دو مرد اسرائیلی و فرانسوی را به دلیل یک کلاهبرداری عجیب در مجموع به 18 سال حبس محکوم کرد.

این دو شریک با تغییر چهره، خود را شبیه «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه کنونی و وزیر دفاع سابق فرانسه در می‌ آوردند و از این طریق بیش از 50 میلیون یورو به جیب زده‌ اند.

 

15048696-7162565-image-a-4_1561053395521

chikli-20180805-1906-36aeea-0@1x

BB112Obh

 

«ژیلبر شیکی» 54 ساله که رهبری این باند تبهکاری را بر عهده داشته، حکم سنگین‌ تری گرفته و علاوه بر محکومیت 11 ساله باید 2 میلیون یورو به عنوان جریمه بپردازد. شریک او «آنتونی لازارویچ» که 35 سال دارد، باید 7 سال از عمر خود را در زندان بگذراند و 1 میلیون یورو هم به عنوان جریمه پرداخت کند.

این دو نفر در برنامه کلاهبردای خود از سیاستمداران، تجار و همچنین افراد مذهبی حدود 50 میلیون یورو درآمد کسب کرده‌ اند. این دو نفر البته در این پرونده تنها نبودند و پنج همدست دیگر آنها به مجازات کمتری روبرو شدند.

دو کلاهبردار در برنامه‌ های خود با برقراری تماس‌ های تلفنی و اسکایپی و تغییر چهره خود را به عنوان وزیر دفاع فرانسه معرفی کرده و در سال 2015 میلادی با دفاتر ریاست جمهوری چند کشور آفریقایی، سفارتخانه‌ های فرانسه در خارج، شرکت‌ های فرانسوی و نهادها و انجمن‌ های بشردوستانه و با طرح سناریوهای گروگان‌ گیری عوامل امنیتی، به بهانه پرداخت باج‌ های چند میلیون یورویی، از جانب فرانسه از آنها طلب کمک می‌ کردند.

این دو فرد با استفاده از ماسکی از جنس سیلیکون با درست کردن چهره‌ های معروف سیاسی اقتصادی به طرق مختلف اخاذی می‌ کردند.

اما مهمترین مورد کلاهبرداری جعل چهره لودریان وزیر فرانسه است. آنها با درست کردن چهره قلابی لودریان و تماس از طریق اسکایپ با برخی از افراد ثروتمند به نام دولت فرانسه و برای مبارزه با تروریسم پول دریافت می‌ کردند.

 

مکان: فرانسه

منبع: دیلی میل

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.