مکان: لندن، انگلیس/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پلیس انگلیس هویت عامل حمله تروریستی روز یکشنبه با سلاح سرد در منطقه «استرتهایم» لندن را اعلام کرد.

این فرد «سودش امان» نام داشته است. وی در همین ماه ژانویه از زندان آزاد شده و تحت نظر پلیس نیز بوده است.

 پلیس انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که یک مرد را در منطقه «استرتهام» یکی از محله‌ های شلوغ در جنوب لندن، هدف گلوله قرار داده است.

در پیامی که در توییتر پلیس متروپلیتن منتشر شده، عنوان شده است که این فرد پیش از هدف قرار گرفتن، چند نفر را با چاقو زخمی کرده است.

پلیس بدون اعلام جزئیات بیشتر، حمله وی را «تروریستی» توصیف کرد.

به گفته شاهدان عینی، صدای شلیک سه گلوله شنیده شده و نیروهای پلیس و اورژانس در استرتهایم لندن حضور یافتند و خیابان‌ های اطراف بسته شده‌ بود.

به گفته یکی از شاهدان عینی بالگردی در محل حادثه فرود آمد و تعداد زیادی آمبولانس هم حضور داشتند و پلیس از مردم خواسته بود از محل حادثه دور شوند و از ساکنان محل خواسته بود در خانه‌ های خود بمانند. یک شاهد عینی گفت مردی را با ساطور در خیابان دیده که فردی دیگر (احتمالا یک مامور امنیتی) او را دنبال می‌ کرده و بعد صدای سه شلیک شنیده است.

یک شاهد عینی هم گفت پلیسی را دیده که اسلحه‌ اش را به سوی مردی که روی زمین دراز کشیده بود نشانه رفته و با فریاد از مردم می‌خواست دور شوند.

پلیس انگلیس هنوز درباره علت قتل مهاجم و اینکه چرا پلیس به گونه‌ ای عمل نکرده که منجر به مرگ وی نشود و از آسیب رساندن به دیگران هم بازبماند تا با بازداشتش، اطلاعاتی درباره انگیزه وی از این اقدام و همدستان احتمالی اش آشکار شود.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در توئیتی از اقدام نیرو‌های پلیس و امدادی در این باره قدردانی کرد.

این دومین واقعه از این نوع در لندن طی ماه‌ های اخیر است. پیش‌ تر نیز، یگان‌ های مسلح پلیس انگلیس در مرکز لندن مردی را که با چاقو به افرادی حمله کرده بود به ظن حمله تروریستی به ضرب گلوله به قتل رساند و درباره علت قتل وی گفت: نیرو‌های پلیس گمان کردند وی جلیقه انفجاری بر تن دارد.

بعدا پلیس انگلیس گفت: او به جرم تلاش برای انجام فعالیت‌ های تروریستی در زندان بود که در دوره پایان محکومیت آزاد شد، اما زیر نظر بود.

صادق خان شهردار لندن از واکنش امدادگران و نیروهای امنیتی تشکر کرد و گفت: تروریست‌ ها قصد تفرقه‌ و از بین بردن شیوه زندگی ما را دارند. ما اینجا در لندن هیچگاه به آنها اجازه نمی‌ دهیم موفق شوند.

 

مکان: لندن، انگلیس

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.