مکان: کره شمالی/ منبع: خبرگزاری دولتی کره شمالی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه های کره شمالی امروز چهارشنبه در حالی از برگزاری جلسه سران «حزب کارگران کره» خبر دادند که همزمان تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور سوار بر اسب سفید منتشر شد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اسب سواری کیم جونگ اون و برگزاری جلسه رهبران حزب حاکم می تواند نشانه ای از عزم پیونگ یانگ برای رویارویی با واشنگتن باشد.

 

808x535_cmsv2_a50d133e-f6f9-5e1f-8e9d-49a0804757ca-4342898

 

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد که رهبر این کشور برای دومین بار طی دو ماه گذشته سوار بر اسب به کوه «پکتو» در شمال کره شمالی و در مرز با چین رفته است.

شماری از افسران ارشد نظامی کره شمالی کیم جونگ اون را در سفر به کوه پکتو همراهی کرده اند. بنا به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی هدف از این سفر تاکید بر «روحیه انقلابی» بوده است.

کیم جونگ اون پیش از این هشدار داده بود که آمریکا تا پایان سال جاری میلادی برای انعطاف در برابر پیونگ یانگ و از سرگیری مذاکرات بین دو کشور فرصت دارد. رهبر کره شمالی تهدید کرده بود که در غیر این صورت کشورش «مسیر جدیدی» را در پیش خواهد گرفت.

کارشناسان معتقدند که منظور از این تهدید رهبر کره شمالی می تواند از سرگیری آزمایش موشک های بالستیک و یا آزمایش هسته ای باشد.

از سوی دیگر «ری تائه سونگ» معاون اول وزارت خارجه کره شمالی نیز تهدید کرد که پیونگ یانگ برای واشنگتن «هدیه کریسمس» خواهد فرستاد. به گفته این مقام کره شمالی محتوای این هدیه بستگی به سرانجام مذاکرات دو طرف بر سر خلع سلاح هسته ای کشورش خواهد داشت.

 

مکان: کره شمالی

منبع: خبرگزاری دولتی کره شمالی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.