پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نخستین عقب نشینی آمریکا در برابر کره شمالی؛

لغو رزمایش مشترک نظامی سالانه واشنگتن و سئول

کره جنوبی بامداد امروز یکشنبه گزارش‌ ها درباره قصد ارتش آمریکا برای توقف برگزاری رزمایش‌ های مشترک نظامی با این کشور را تایید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد دولت کره جنوبی اعلام کرد آمریکا و این کشور به رزمایش مشترک نظامی سالانه خود پایان می دهند.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی اعلام کرد «جانگ کیانگ‌ دو» وزیر دفاع کره جنوبی و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در جریان گفت‌ و گویی تلفنی تصمیم گرفتند برای «زنده نگه‌ داشتن مذاکرات با پیونگ‌ یانگ، با وجود شکست مذاکرات هانوی» به دو رزمایش اصلی خود در فصل بهار پایان دهند.

این دو رزمایش موسوم به «حل‌ و فصل قطعی» و «عقاب» هستند.

پنتاگون نیز قبلا در بیانیه‌ ای اعلام کرده بود این رزمایش ها متوقف می‌ شوند.

رزمایش‌ ها از جمله مسائلی هستند که پیونگ‌ یانگ بارها به آنها اعتراض کرده و در گذشته در واکنش به آنها اقدامات و آزمایش‌ های نظامی و هسته‌ ای نیز انجام داده‌ بود.

رزمایش «عقاب» یکی از گسترده‌ ترین رزمایش‌ های جهان است که عمدتا هر سال در فصل بهار برگزار می شد. برگزاری این رزمایش هر ساله خشم کره شمالی را برمی انگیخت. 200 هزار سرباز کره جنوبی و 30 هزار سرباز آمریکایی در این تمرین نظامی شرکت می کردند. رزمایش حل‌ و فصل قطعی نیز هر سال در فصل بهار و عمدتا در ماه مارس برگزار می شد. این رزمایش بیشتر با کمک شبیه سازی رایانه ای انجام می شد و حدود 10 روز طول می کشید.

حدود 30 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا و «کیم جونگ‌ اون» رهبر کره شمالی هفته پیش در «هانوی» پایتخت ویتنام دیدار و در مورد روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی گفت‌ و گو کردند. مذاکرات دو روز طول کشید، اما بدون نتیجه پایان یافت. در حالی‌ که دونالد ترامپ گفته دیدگاه‌ های دو طرف در مورد موضوع رفع تحریم‌ های گسترده علیه کره شمالی و خلع سلاح همچنان با هم فاصله زیادی دارد.

از سوی دیگر کره شمالی هم اعلام کرده خواستار لغو همه تحریم ها است.

دولت کره جنوبی روند و توقف مذاکرات هانوی را با نگرانی دنبال کرده‌ است. وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد «لی دو هون» نماینده ارشد هسته ای سئول این هفته برای دیدار و مذاکره با «استفن بیگان» همتای آمریکای خود راهی واشنگتن خواهد شد. انتظار می رود نشست هانوی که بی نتیجه پایان یافت، محور گفت و گوها باشد.

«آن چان ایل» رئیس موسسه جهانی مطالعات کره شمالی در سئول به خبرگزاری فرانسه گفت: «توقف یا تعلیق رزمایش های آمریکا - کره جنوبی ممکن است به آمادگی ارتش دو کشور ضربه بزند. اما فکر نمی کنم تهدید جدی ای برای کره جنوبی ایجاد کند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.