مکان: جاکارتا، اندونزی/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اوضاع «جاکارتا» پایتخت اندونزی از شامگاه سه‌ شنبه به خشونت کشیده شد و درگیری‌ ها تا امروز ادامه داشته است. به گفته سخنگوی پلیس ملی اندونزی، تاکنون بیش از 20 تن بازداشت شدند.

فرماندار جاکارتا امروز اعلام کرد دست‌ کم 6 تن کشته و بیش از 200 تن دیگر در اعتراضات پایتخت این کشور زخمی شدند.

او از معترضان درخواست کرد تا نظم عمومی را رعایت کنند تا تعداد کشته‌ و زخمی‌ ها افزایش پیدا نکند.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌ دهد معترضان اقدام به پرتاب سنگ کردند یک خوابگاه پلیس را به آتش کشیدند و صدها پلیس ضد شورش در محله‌ ها مستقر شده‌ اند.

سخنگوی پلیس جاکارتا اعلام کرد، پلیس از گاز اشک‌ آور و آب پرفشار علیه معترضانی استفاده کرده است که اقدام به پرتاب سنگ و وسایل آتش‌ زا کرده‌ اند. به گفته او، دولت حدود 50 هزار پلیس و سرباز در جاکارتا مستقر کرده است.

کمیسیون انتخابات اندونزی سه‌ شنبه اعلام کرد «جوکو ویدودو» رئیس‌ جمهور کنونی اندونزی با کسب 55.5 درصد از آرای انتخابات 17 آوریل برای بار دوم پیروز شده است.

«پرابوو سوبیانتو» از ژنرال‌ های سابق نیروهای ویژه اندونزی که رقیب ویدودو بود، از پذیرش نتایج امتناع کرده است و خود را پیروز می‌ داند. او در نظر دارد با طرح ادعای تقلب، نتایج انتخابات را در دادگاه قانون اساسی به چالش بکشد. 

رقیب ویدودو هشدار داد که تقلب در انتخابات می‌ تواند به اعتراضات ناشی از «قدرت مردمی» منجر شود؛ این در حالی است که وی پیش از اعلام نتایج به حامیانش تاکید کرده بود که صلح‌ آمیز رفتار کنند.

 

6544

56042_IDN20190522INDONESIAELECTIONSREUTERS_1558496541440

lwx_anti-riot_police_220519_60

7872

 

مکان: جاکارتا، اندونزی

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.