مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اعضای گروهی موسوم به «قیام علیه انقراض» حدود 300 لیتر مایع قرمز رنگی را روی پله های منطقه گردشگری «تروکادرو» پاریس که به برج ایفل نزدیک است، ریختند. 

گروه قیام علیه انقراض سال گذشته در انگلیس شکل گرفت و به یکی از جنبش های زیست محیطی به سرعت در حال رشد در جهان تبدیل شد. 

این گروه حامی اقدامات غیرخشونت بار در نافرمانی های مدنی است تا دولت ها به اعلام وضعیت فوق العاده زیست محیطی و اکولوژیکی واداشته شوند، از میزان انتشار گازهای گلخانه ای کاسته شود و جلوی روند نابودی گوناگونی زیستی گرفته شود. 

حال این معترضان در حالی که بنرهایی با مضمون توقف انقراض ششم روی کره زمین را در دست داشتند، قبل از پاکسازی زمین های آغشته به رنگ، چند دقیقه سکوت کردند. 

سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی تکان دهنده هشدار داده بود که یک میلیون از هشت میلیون گونه های جانوری و گیاهی روی کره زمین، در معرض خطر انقراض قرار دارند.

بر اساس این تحقیق،‌ این روند ممکن است فقط در صورتی متوقف شود که یک تغییر اساسی در همه زمینه‌ هایی که انسان با طبیعت در ارتباط است اتفاق بیفتد. هیات بین‌ دولتی تنوع زیستی و خدمات اکوسیستم (آی‌ پی‌ بی‌ ای‌ اس) در طول سه سال این تحقیق جهانی را تهیه کرده است. گزارش کامل بالغ بر 1800 صفحه است و در آن به بیش از 15 هزار منبع ارجاع داده شده است.

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.