مکان: هند/ منبع: نشنال هرالد هند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، برخی از ثروتمندترین خانواده‌ های هندی، ستاره‌ های بالیوود و مردم این کشور اوایل امروز، دوشنبه در بمبئی و دیگر شهرهای هندوستان در چهارمین مرحله انتخابات سراسری این کشور پای صندوق رای رفتند.

این در حالی است که در پی درگیری میان دو گروه رای‌ دهنده، پلیس این کشور مجبور به مداخله شد. به گفته مقامات پلیس هند، این درگیری میان هواداران حزب‌ ملی‌ گرای «بهاراتیا جاناتا» و حزب «کنگره ترینامول» در ایالت بنگال غربی رخ داده است.

 

4

3

 

تصاویر تلویزیونی شماری از رای‌ دهندگان را نشان می‌ دهد که با چوب به سمت یکدیگر حمله‌ ور شده‌ اند و نیروهای امنیتی سعی در متفرق کردن آنان دارند.

چهارمین مرحله انتخابات پارلمانی هند در حال برگزاری است. در این مرحله ثروتمندان و ستاره های بالیوود شرکت کردند.

 

2

 

پیشتر و در سومین مرحله رای‌ گیری در هفته گذشته دست کم یک تن کشته و سه تن دیگر زخمی شده بودند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر 68 ساله هند که از سال 2014 با برتری حزب تحت رهبری خود، «بهاراتیا جاناتا» قدرت را در دست گرفت به نتایج این انتخابات و باقی ماندن در سمت خود امیدوار است.

این در حالی است که تحلیل‌ گران علی رغم پیش بینی پیروزی او، با توجه به ناکارآمدی نسبی دولت در ایجاد شغل و افزایش قیمت‌ ها برآورد می‌ کنند که حزب نخست‌ وزیر نتواند همان نتیجه قاطع خود را در انتخابات دوره گذشته تکرار کند.

انتظار می‌ رود در انتخابات پارلمانی هند که به مدت شش هفته و در هفت مرحله برگزار می‌ شود بیش از 900 میلیون نفر به پای صندوق‌ های رای بروند.

یک میلیون مرکز رای‌ گیری برای انتخاب 543 نماینده «لوک سبها» (مجلس سفلی پارلمان هند) دایر شده است و کار شمارش آراء روز 23 ماه مه یعنی چهار روز پس از اتمام مرحله آخر رای‌ گیری آغاز خواهد شد.

 

مکان: هند

منبع: نشنال هرالد هند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.