مکان: سن دیگو، آمریکا/ منبع: روزنامه دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در جنوب ایالت «کالیفرنیا» و حوالی شهر «سن دیگو» یک مهاجم مسلح به کنیسه یهودیان حمله کرده و پس از کشتن یک نفر و مجروح کردن چند نفر دیگر بازداشت شد.

پلیس سن دیگو اعلام کرد مظنون 19 ساله حمله مرگبار به کنیسه یهودیان بعد از حمله، با خودرو از محل حادثه گریخت اما بلافاصله توسط پلیس بازداشت شد.

 

12805820-6967437-John_T_Earnest_19_was_taken_into_custody_without_incident_on_Sat-m-17_1556424137216

 

«جان ارنست» جوانی که ادعا می‌ کند ماه گذشته هم یک مسجد را آتش زده است، حوالی ساعت 11:30 به وقت محلی و در آخرین روز عید یهودیان به کنیسه‌ ای در اطراف شهر سن‌ دیگو حمله کرد. او در این حمله یک زن را کشت و یک دختر بچه و دو مرد دیگر را هم زخمی کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنشی، این حمله را ناشی از نژاد پرستی و نفرت عنوان کرد.

«مایک پنس» معاون او هم در توئیتی نوشت: «ما شدیدا این اقدام شیطانی و بزدلانه را محکوم می‌ کنیم.» وی در ادامه نوشت که یهودی ستیزی تنها اشتباه نیست بلکه شیطانی است.» او افزود: «هیچ فردی نباید در عبادتگاه‌ ها احساس ترس کند.»

رسانه‌ های آمریکا گزارش دادند مظنون بازداشت شده، قبل از حمله به این کنیسه، یک بیانیه منتشر کرده و «برنتون ترنت» عامل حمله به دو مسجد «کرایست چرچ» نیوزیلند را نیز مورد ستایش قرار داده بود. برنتون ترنت شهروند استرالیا که خود را یک برتری طلب سفیدپوست می‌ خواند، مارس گذشته با اسلحه نیمه خودکار به دو مسجد در شهر کرایست چرچ حمله کرد و 50 نفر را کشت.

از سوی دیگر مظنون حمله به کنیسه در سن‌ دیگو، مدعی شده است که در ماه مارس گذشته، مسجدی را در شهر «اسکاندیدو» ایالت کالیفرنیا آتش زده بود.

«بیل گور» کلانتر سن‌ دیگو اعلام کرد که پلیس و اف بی آی درباره نقش ارنست در آتش‌ سوزی مرکز اسلامی اسکاندیدو تحقیق می‌ کنند. به گفته پلیس در آن آتش‌ سوزی به کسی آسیبی وارد نشد.

پلیس سن‌ دیگو همچنین اعلام کرد که در حال بررسی نوشته‌ های مظنون در شبکه‌ های اجتماعی و نامه‌ ای است که برجای گذاشته است.

حمله به این کنیسه در حالی رخ داد که 6 ماه پیش هم حمله مشابهی به کنیسه یهودیان در ایالت «پنسیلوانیا» روی داد. در آن حمله 11 نفر کشته شدند. «رابرت باورز» 46 ساله به‌ عنوان متهم آن تیراندازی معرفی شد. 

 

مکان: سن دیگو، آمریکا

منبع: روزنامه دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.