انتخابات فنلاند در حالی امروز در حال برگزاری است که پوپولیست های این کشور بر خلاف همتایان اروپایی خود، به جای مهاجرت بر تغییرات اقلیمی متمرکز شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: فنلاندی‌ ها امروز یکشنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌ های رای رفته اند.

حدود 4.5 میلیون فنلاندی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات امروز هستند. 

از احزاب مهم این کارزار انتخاباتی می‌توان به حزب سوسیال دموکراتیک چپ میانه، حزب سبزها، حزب محافظه‌کار اصلاح آبی اشاره کرد.

براساس نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده، حزب سوسیال دموکراتیک می‌تواند 19 درصد از آرا را به دست آورد و حزب فنلاندی‌ ها (پوپولیست ها) و حزب ائتلاف ملی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار می‌ گیرند. امری که سبب می‌ شود «آنتی رینه»، رهبر حزب سوسیال دموکراتیک بتواند شانس خوبی برای تشکیل دولت داشته باشد.

 

wire-12252734-1555233364-864_634x441

 

رینه سیاست‌ های خود در قبال مهاجران را «میانه‌ رو» توصیف کرده و مهاجران را جبرانی برای جمعیت رو به پیری این کشور می‌ داند. این رهبر پیشین اتحادیه کارگری همچنین وعده افزایش مالیات‌ ها را برای حفظ نظام رفاهی و مبارزه با نابرابری در این کشور داده است.

 

wire-12252774-1555233387-232_634x458

 

در سراسر اروپا، احزاب پوپولیست، ضدمهاجرپذیری و مخالف اتحادیه اروپا در انتخابات اخیر در برابر احزاب سیاسی سنتی به پیروزی دست یافته اند. انتظار می رود انتخابات در فنلاند منعکس کننده این تغییرات باشد، اما پیچیدگی های جدیدی به آن می افزاید: پوپولیست ها در این کشور برخلاف همتایانشان در جنوب اروپا، به جای تمرکز بر موضوع مهاجرت، بر تغییرات اقلیمی تمرکز می کنند.

پوپولیست ها در میان رای دهندگان روستایی و همچنین کسانی که پیشنهادهای مربوط به تغییرات آب و هوایی توسط دیگر احزاب را بسیار وحشتناک می بیند، به جایگاه مطلوبی دست یافته اند.

 

wire-12252776-1555233389-705_634x421

 

«سوفیا فرانتسی» 27 ساله از هلسینکی می گوید: «برای همه این انتخابات در مورد تغییرات آب و هوایی است. گویی این انتخابات اقلیمی است. هر فردی در مورد آن به نوعی نگران است.»

فنلاند یک نظام چندحزبی دارد که در آن معمول نیست که یک حزب بتواند اکثریت مجلس را بدست آورد، بنابراین اکثر دولت‌ های فنلاند با ائتلاف به تشکیل دولت می‌ پردازند.

آخرین انتخابات پارلمانی در فنلاند در سال 2015 برگزار شد. بر اساس نتایج آن انتخابات، فنلاند با ائتلاف سه حزب اداره شد.

ماه گذشته دولت فنلاند به خاطر ناکامی در تصویب اصلاحات رفاهی و خدمات‌ درمانی در پارلمان استعفا کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.