مکان: فرانسه/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هزاران نفر از جلیقه زردها روز شنبه در «پاریس»، «تولوز» و چند شهر دیگر فرانسه تظاهرات کردند.

تظاهرات این هفته، اولین تظاهرات جلیقه زردها پس از ابلاغ قانون ضدخرابکاری در این کشور بود.

وزیر کشور فرانسه تخمین زد که در مجموع 31 هزار معترض در سراسر فرانسه حضور داشتند که 7000 نفر بیشتر از اعتراضات شنبه گذشته بوده است.

شهر تولوز در بیست و دومین هفته از تظاهرات جلیقه زردها از سوی معترضان به عنوان مرکز اعتراضات معرفی شده بود. صدها تن از جلیقه زردها اقدام به پرتاب اشیاء و آتش زدن چند خودرو، موتورسیکلت، کانکس و سطل‌ های زباله کردند.

در درگیری بین ماموران پلیس فرانسه و تظاهرات کنندگان در تولوز دستکم دو نفر مجروح شدند. گزارش ها حاکی است که پلیس تولوز 23 نفر را در این شهر بازداشت کرده است.

پلیس همچنین 27 تن را در پایتخت فرانسه دستگیر کرد.

بیست و دومین هفته از اعتراض جلیقه زردها در حالی آغاز شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه قرار است طی روزهای آینده برنامه های دولت خود را برای کاستن از خشم مخالفان اعلام کند.

ماکرون به دنبال آغاز جنبش جلیقه زردها وعده داده بود که طرح «گفت و گوی ملی» را به اجرا می گذارد. با اجرای این طرح جلسات گفت و گو بین شهروندان و منتخبان آنها در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شد.

رئیس جمهور فرانسه با پایان دوره «گفت و گوی ملی» قصد دارد نتایج آن را همراه با تصمیماتی که دولتش اجرا خواهد کرد، اعلام کند.

امانوئل ماکرون امیدوار است بتواند با تصمیمات جدید خود پس از 5 ماه به جنبش جلیقه زردها و بحران اجتماعی - سیاسی در فرانسه خاتمه دهد.

 

مکان: فرانسه

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.