مکان: آلمان/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «باراک اوباما» در سفر به آلمان با «آنگلا مرکل» صدراعظم و دیگر مقامات این کشور ملاقات کرد. استقبال بسیار گرم از رئیس جمهور پیشین آمریکا تنها به خاطر محبوبیت او در آلمان نیست، بلکه شاید نوعی دهن‌ کجی باشد به جانشین او در کاخ سفید.

 

67RCPZSXYAI6TKUDKBHQQ27V2Y

11912604-0-image-a-10_1554481689747

 

باراک اوباما با آنگلا مرکل دیداری دوستانه داشت. آن دو در دفتر صدراعظم در برلین یک ساعت و نیم به گفت و گویی صمیمانه نشستند که رسانه‌ های جمعی به آن راه نداشتند. 

گفته می‌ شود که دو سیاستمدار بیش از هر چیز درباره وضعیت کنونی مناسبات میان اتحادیه اروپا و آمریکا گفت و گو کرده‌ اند. این روابط با ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید تا حد زیادی آسیب دیده است.

سیاست «اول آمریکا» که از سوی ترامپ اعلام شده، اغلب به معنای نادیده گرفتن منافع ملت‌ های دیگر تعبیر می‌ شود.

 

5ca836a0dda4c8eb5c8b4626

11912648-0-image-a-9_1554481528250

 

 

در هشت سالی که باراک اوباما ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشت، روابط دیپلماتیک استواری میان دو کشور برقرار شد. در همین دوران میان مرکل و اوباما نیز دوستی اعتمادآمیزی شکل گرفت. 

اوباما در شهر «کلن» در «نشست رهبری جهانی» حضور یافت و در برابر بیش از 14 هزار نفر سخنرانی کرد.

 

48210688_303

 

اوباما در سخنرانی خود از سیاست کنونی آمریکا که به حفظ محیط زیست توجه چندانی ندارد، انتقاد کرد. او از دونالد ترامپ نام نبرد، اما آشکار بود که هدف انتقادات او چه کسی است.

این سیاستمدار 57 ساله حزب دموکرات بر ضرورت پایبندی به اصل حقیقت تاکید کرد و گفت: «دموکراسی با احترام به عقاید گوناگون تعریف می‌ شود اما وقتی حقیقت نادیده گرفته شود، دیگر دموکراسی کاربردی ندارد.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا امروز شنبه در برلین با حدود 300 جوان از سراسر اروپا دیداری صمیمانه خواهد داشت.

جوانان می‌ توانند پرسش‌ های خود را در زمینه‌ هایی مانند جامعه مدنی، همگرایی در جهان امروز و همچنین مشکلات تامین تغذیه برای کره زمین مطرح کنند.

باراک اوباما در برلین همچنین با نمایندگان شماری از جمعیت‌ های حفاظت از محیط زیست دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

اوباما تاکنون چندین بار در پایتخت آلمان بوده است. آخرین سفر او به برلین در مه 2017 صورت گرفت که در آن به همراه آنگلا مرکل در یک جلسه بحث و گفت و گو شرکت کرد.

 

مکان: آلمان

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.