مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رئیس‌ جمهور برزیل که او را «ترامپ 2» یا «ترامپ برزیلی» می نامند، در حالی برای دیدار با «دونالد ترامپ» وارد واشنگتن شد که شماری از معترضان مقابل کاخ سفید به سفر وی اعتراض کردند.

 

D161l7dX0AEsspb

 

ده‌ ها تن مقابل کاخ سفید به سفر «جائر بولسونارو» اعتراض کردند و یکی از معترضان پلاکاردی با نوشته «قاتل» در دست داشت که اشاره‌ ای آشکار به ارتباط او با قتل «ماریل فرانکو» فعال حقوق بشر بود. پلیس می‌ گوید این ارتباط‌ ها تصادفی هستند.

«جائر بولسونارو» رئیس‌ جمهور راست افراطی برزیل یکشنبه به همراه 6 وزیرش راهی آمریکا شد. وی پس از ورود در پیامی نوشت: «پس از مدت‌ ها این اولین بار است که یک رئیس‌جمهور برزیل که ضد آمریکایی نیست، به واشنگتن می‌ آید.»

 

D14Y1ayXQAAdAWd

 

بولسونارو در پیامی توئیتر نوشت: برزیل و آمریکا با هم ترس را به سمت مدافعان عقب‌ ماندگی و استبداد در سراسر جهان پرتاب می‌ کنند. کیست که از یک کشور آزاد و ثروتمند بترسد؟ ما دنبال همین آمده‌ ایم.

این اولین سفر بولسونارو به خارج از برزیل برای یک نشست دوجانبه، از زمان آغاز ریاست جمهوری اش در اول ژانویه است. او ماه ژانویه در نشست داووس در سوئیس شرکت کرده بود. 

 

D14Y1-aX4AEdkFY

 

اتحاد ترامپ- بولسونارو در واقع ائتلاف دو رهبر از پوپولیست‌ ترین کشورها در آمریکا است که روی طیفی از مسائل منطقه‌ ای همکاری دارند. بولسونارو که رویکرد تند و افراطی دارد، را ترامپ برزیلی می نامند.

 

D14Y0zTX4AAqlCy

 

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.