بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به دادگاه فدرال توصیه کرد حکم زندان برای رئیس سابق ستاد تبلیغاتی ترامپ صادر شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بلومبرگ گزارش داد «رابرت مولر» خواستار زندانی شدن رئیس سابق ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور شد. 

رابرت مولر در یادداشت 800 صفحه‌ ای خود به دادگاه فدرال در واشنگتن توصیه کرد حکم 17 تا 21  سال زندان برای «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد تبلیغاتی ترامپ صادر شود. 

مولر نوشته است: برای یک دهه، مانافورت مرتبا قانون را نقض کرده است.

در این توصیه‌ ها آمده است: مانافورت به صورت آشکار و جسورانه مرتکب جرائم کیفری شده است که بخشی از آن مربوط به دوره ریاستش بر ستاد تبلیغاتی ترامپ و نیز در زمان محاکمه او بوده است. 

پیش بینی می‌ شود دادگاه حکم خود در این پرونده را 13 مارس در واشنگتن صادر کند.

رابرت مولر پیش از این در یک پرونده دیگر در ایالت «ویرجینیا» هم برای پل مانافورت خواستار صدور حکم 24 سال زندان شده بود. قرار است حکم دادگاه «ویرجینیا» هم 8 مارس صادر شود. 

مانافورت 69 ساله در این دو پرونده با اتهاماتی از قبیل فرار مالیاتی، پولشویی و عمل کردن به عنوان عضو یک گروه فشار به سود یک کشور خارجی، روبرو است.

مولر هدایت تحقیقاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را به عهده دارد.

مانافورت در ماه اوت 2018 به جرم کلاهبرداری مالی محکوم شده بود؛ حکمی که به فعالیت او به عنوان مشاور امور سیاسی در اوکراین مربوط بود.

مانافورت سپس برای تخفیف مجازات قول همکاری با تحقیقات مولر در مورد سایر اتهامات را داد.

شواهدی هست که نشان می دهد مانافورت از جمله درباره تماس هایی که با «کنستانتین کیلیمنیک» یک مشاور سیاسی در روسیه، داشت دروغ گفته است. دادستان ها مدعی اند که کیلیمنیک با دستگاه های اطلاعاتی روسیه ارتباط دارد.

مولر سال پیش گفت که مانافورت پس از امضای توافق کاهش مجازات در ازای همکاری، در مورد انواع موضوع ها به دادستان ها دروغ گفته بود.

پال مانافورت اوت گذشته در هشت مورد اتهام کلاهبرداری، کلاهبرداری بانکی و عدم افشای حساب های بانکی محکوم شده بود.

او یک ماه بعد در برابر اتهام توطئه علیه آمریکا و یک مورد اتهام توطئه برای کارشکنی در مسیر عدالت اقرار به گناه کرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.