مکان: هانوی، ویتنام/ منبع: شبکه سی ان ان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شهر «هانوی» پایتخت ویتنام برای نشست چهارشنبه و پنجشنبه مقام های آمریکا و کره شمالی آماده است. هزاران مامور پلیس، سرباز و امنیتی وظیفه امنیت و نظم این نشست را بر عهده دارند. 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از ورود به ویتنام با قطار زرهی سبز رنگ ویژه خود و هیات همراه، با اسکادارانی از خودروها و در میان تدابیر امنیتی شدید وارد هانوی شد.

بر اساس برنامه اعلام شده، دیدار رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شود و ترامپ نسبت به این دیدار ابراز خوش بینی کرده است.

او در هواپیمای «ایرفورس وان» آمریکا توئیت کرد که برای دیدار با رهبر کره شمالی و یک ملاقات سازنده به ویتنام می رود. او پیشتر هم گفته بود که به دنبال خلع سلاح هسته ای، کره شمالی در عرصه های مختلف به سرعت پیش خواهد رفت و یکی از آنها قلمرو اقتصادی خواهد بود.

دیدار رسمی دو طرف ابتدا با ملاقات مستقیم کیم و ترامپ و به دنبال آن یک شام کاری شروع می شود مشاوران ارشد آنها نیز در این ضیافت حضور خواهند داشت از جمله «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا که پیشتر وارد هانوی شده است.

روز بعد گفت و گوهای سران دو کشور برای رسیدگی به جزئیات بیشتر و همچنین توافق دیدار اول آنها در سنگاپور پس از نزدیک به 9 ماه شروع می شود احتمالا یکی از برنامه ها، رایزنی درباره رژیم دائمی صلح و اعلام رسمی پایان جنگ خواهد بود.

خلع سلاح هسته ای، تحریم های آمریکا و بسیاری از موارد دیگر از جمله ترک مخاصمه و عادی سازی روابط از دیگر مسائلی است که طرفین روی آنها متمرکز خواهند بود.

گزارش های زیادی منتشر شده است مبنی بر اینکه اختلافات فراوان دو کشور همچنان مانع از رسیدن به توافق نهایی برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره خواهد شد.

محل دقیق برگزاری اجلاس سران معلوم نیست برخی احتمال می دهند که در هتل سافیتل در مقابل مهمانسرای دولتی خواهد بود که تیمی از کره شمالی پیشتر در آن مستقر شده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هتل «ملیا» در مرکز هانوی اقامت خواهد کرد. قرار بود کاخ سفید این هتل را برای خبرنگاران در نظر بگیرد، اما بعدا این برنامه تغییر کرد.

هتل ملیا در مرکز شهر هانوی جای گرفته ، و 650 متر تا دریاچه Hoan Kiem و تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ مسافت دارد . هتل ملیا هانوی دارای یک موقعیت استراتژیک می باشد که در نزدیکی جاذبه های توریستی محبوب مانند دریاچه Hoan Kiem ، محله قدیمی ، بتکده کوان سو، معبد of Literature ، آرامگاه هوشی مینه و یک ستون بتکده - یک معبد بودایی تاریخی قرار گرفته است.

 

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_190226121611-01meliahanoi-generalnight

http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_190226122358-25meliahanoi-pool-super-tease

D0UsGl9XcAAMJjz

D0UsGvpXgAAqW1x

D0UsHH2WwAAnaxm

D0UsG82WoAAmCyH

download

 

اتاق ها بزرگ، با استانداردهای 5 ستاره می باشد. اتاق های مدرن با یک تلویزیون صفحه تخت با کانال های کابل، گاوصندوق، سرویس اتاق 24 ساعته و ... مجهز شده است.

پیش بینی شده است که محور مهم گفت و گوها، توقف فعالیت راکتور هسته ای یونگ بیون در نزدیکی پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی باشد در قبال این رویداد، کره شمالی خواستار پایان رسمی اعلام جنگ و توقف رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی است.

امیدواری و اولویت آمریکا این است که نقشه راهی درباره روند خلع سلاح هسته ای تهیه شود. همچنین دو کشور بتوانند برای ارائه سیاه هایی از زرادخانه هسته ای کره شمالی توافق کنند و برای توقف یانگ بیون هم موافقت حاصل شود و نهایتا پیونگ یانگ همه تسلیحات اتمی اش را تسلیم کند.

کیم در دیدار با ترامپ از او خواهد خواست تا به چالش های امنیتی در منطقه پایان دهد، به دنبال پایان دوران دشمنی باشد و تحریم ها را متوقف کند.

مسیر اعلام توافقات هنوز مشخص نیست. برخی پیش بینی کرده اند که ممکن است سران دو کشور یک مصاحبه مطبوعاتی مشترک برگزار کنند؛ کاری که ترامپ و دیگر سران پس از دیدارهای رسمی به طور معمول انجام می دهند.

 

مکان: هانوی، ویتنام

منبع: شبکه سی ان ان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.