مکان: اتاوا، کانادا/ منبع: شبکه سی بی سی کانادا

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، صدها تن از فعالان راست گرای کانادا که با پیوستن کشورشان به پیمان سازمان ملل درباره مهاجرت مخالف هستند، در تظاهراتی که در برابر ساختمان پارلمان کانادا در شهر «اتاوا» برگزار شده بود، با گروه های طرفدار مهاجرت درگیر شدند.

نزدیک به 200 تن از اعضای گروه های راست افراطی و حدود 100 تن از طرفداران مهاجرت رو در روی یکدیگر قرار گرفتند اما پلیس ضدشورش کانادا برای جلوگیری از وخامت اوضاع به سرعت وارد عمل شد و 9 معترض را نیز بازداشت کرد.

جمعیت مخالفان پیمان بین المللی مهاجرت با سر دادن شعارهایی از دولت خواستند این پیمان را رد کند در حالی که در جبهه مقابل طرفداران مهاجرت شعارهایی ضد نژادپرستی و در حمایت از مهاجران و پناهجویان سر دادند.

 

0

 

پیمان بین المللی مهاجرت که جنبه الزام آور هم ندارد برای اجرایی شدن باید 10 و 11 دسامبر در شهر مراکش مغرب به تصویب برسد. 

از مهمترین اصول این معاهده حفظ حقوق بشر از جمله حقوق کودکان و به رسمیت شناختن حاکمیت ملی است.

ایتالیا، اتریش، بلغارستان، مجارستان، لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، استونی، لتونی، سوئیس، استرالیا و جمهوری دومینیکن تصمیم گرفته اند به این پیمان ملحق نشوند و برای تصویب آن به مراکش نماینده نفرستند. اصلی ترین ایرادی که این کشورها به پیمان جهانی مهاجرت وارد می دانند این است که این سند بین المللی تفاوت کافی میان مهاجرت غیرقانونی و مهاجرت قانونی قائل نشده است.

آمریکا از همان دسامبر گذشته که روند تهیه این پیمان آغاز شده بود، کناره گیری خود را اعلام کرد. اما «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا قصد دارد این پیمان را که سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده است، امضا کند.

 

مکان: اتاوا، کانادا

منبع: شبکه سی بی سی کانادا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.