مکان: بروکسل، بلژیک/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ده ها هزار تن از ساکنان شهر بروکسل همزمان با گشایش اجلاس اقلیمی موسوم به «کوپ 24» COP24 در حمایت از سیاست های زیست محیطی و توافق نامه های بین المللی برای جلوگیری از گرمایش زمین راهپیمایی کردند.

منابع پلیس در پایتخت بلژیک تعداد افراد شرکت کننده در این اجتماع بزرگ را بیش از 65 هزار نفر اعلام کردند. به گفته برگزار کنندگان، این راهپیمایی، بزرگ ترین و بی سابقه ترین راهپیمایی در نوع خود برای حمایت از سیاست های اقلیمی و مخالفت با تغییرات آب و هوایی در این شهر بوده است.

 

64907e41ac7b49fb860e1f5684cc66aa_18

 

حضور خانواده ها و کودکان که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی متحمل می شوند، در این اجتماع بزرگ بسیار چشمگیر بود.

فعالان محیط زیستی در کنار خانواده هایی که با فرزندان خود به این تجمع آمده بودند به صورتی آرام و مسالمت آمیز در خیابان های بروکسل راهپیمایی کردند و با به دست داشتن پلاکاردهایی از مسئولان سیاسی خواستند که برای تضمین آینده ای بهتر و جهانی سبزتر تلاش و مسئولیت بیشتری از خود به خرج دهند.

مسئولان شرکت های حمل و نقل شهری روز یکشنبه برای همراهی با راهپیمایان از رایگان شدن تردد در شهر خبر داده بودند. شرکت حمل و نقل ریلی در بروکسل نیز به همین مناسبت تخفیف هایی برای بلیط های قطار در نظر گرفته بود.

 

808x539_cmsv2_bf9ad229-7265-5ab8-8a03-4e17335464ac-3475350

46543473_303

 

در روز جمعه نیز در بروکسل تظاهراتی با الهام از تظاهرات «جلیقه زردها» در پاریس برای کاهش قیمت سوخت در بروکسل انجام گرفت. جنبش «جلیقه‌‌ زردها» در فرانسه در ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات بر بنزین آغاز شد و در ادامه بیش از پیش به حرکتی علیه برنامه‌ های دولت فرانسه و مشکلات اقتصادی این کشور تبدیل شد. روز یکشنبه تظاهرات مشابهی نیز از سوی هواداران محیط زیست در شهرهای «کلن» و «برلین» آلمان در دفاع از استفاده از انرژی‌ های تجدیدپذیر و خروج از نیروگاه‌ های زغال سنگ انجام گرفت.

همایش سازمان ملل متحد برای تغییرات آب و هوایی موسوم به «کوپ 24» روز یکشنبه در شهر «کاتویچ» لهستان گشایش یافت. در این همایش که سه سال پس از کنفرانس آب و هوایی پاریس برگزار می شود، نمایندگانی از 200 کشور جهان طی دو هفته در باره تغییرات اقلیمی گفت و گو می کنند.

این راهپیمایی بزرگ در حالی برگزار می شود که سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد حجم دی اکسید کربن موجود در جو زمین ناشی از مصرف سوخت های فسیلی، به رکوردی جدید رسیده است.

 

مکان: بروکسل، بلژیک

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.