مکان: تیخوانا، مکزیک/ منبع: گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، صدها نفر از ساکنان شهر مرزی «تیخوانا» در مکزیک در اعتراض به حضور مهاجران آمریکای مرکزی به خیابان‌ ها ریخته‌ و شماری هم با پلیس ضد شورش درگیر شده‌ اند.

در این اقدام، صدها شهروند ناراضی تیخوانا که در 1.5 کیلومتری مرز آمریکا قرار دارد، با تکان دادن پرچم‌ مکزیک و همسرایی سرود ملی کشورشان به حضور پناهجویان اعتراض، و اعلام کردند که نمی‌ خواهند مالیات‌ هایی که به دولت پرداخت کرده‌ اند، صرف هزینه نگهداری از پناهجویان شود.

چند خیابان دورتر از محل اعتراض، ده‌ ها تن از ساکنان تیخوانا با در دست داشتن نوشته‌ هایی چون «کودکی مرز ندارد» حمایت خود را از کاروان پناهجویان اعلام کردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده است «اول مردم خودمان»، خواهان بیرون رفتن مهاجران از این شهر هستند.

حدود 3 هزار نفر از آمریکای مرکزی به سمت شمال این قاره و کشور آمریکا حرکت کرده و در چند روز گذشته به شهر مرزی تیخوانا رسیده‌ اند. مقامات آمریکا پیش‌ بینی کرده‌ اند که تعداد این پناهجویان به زودی به 10 هزار نفر خواهد رسید. کارکنان مرزی آمریکا روزانه 100 پرونده تقاضای پناهندگی را بررسی می‌ کنند.

بیشتر پناهجویان این کاروان 3 هزار نفره، در حدود یک ماه پیش از هندوراس، کشوری با جمعیت 9 میلیون نفر به سمت آمریکا به راه افتادند اما بسیاری به دلیل سختی سفر، کاروان را ترک کرده و به کشور خود بازگشتند.

بر اساس داده‌ های بانک جهانی از هر سه نفر شهروند هندوراسی، دو نفر در فقر زندگی می‌ کنند و از هر 100 هزار نفر، 43 نفر در خشونت‌ های خیابانی به قتل می‌ رسند. درآمد متوسط شهروندان هندوراس، 120 دلار در ماه است.

برخی از مقامات نگران آمادگی شهر تیخوانا با جمعیت 1.6 میلیون نفر برای پذیرش کاروان پناهجویان به مدت طولانی هستند.

شهردار شهر که معتقد است این پناهجویان حداقل 6 ماه در تیخوانا خواهند ماند، از دولت فدرال تقاضای کمک کرده‌ است. در حال حاضر، پناهجویان در یک مرکز تفریحی و ورزشی شهر، اسکان داده شده اند.

وزیر کشور مکزیک روز شنبه گفته بود دولت فدرال در حال فرستادن مواد غذایی و پتو برای پناهجویان شهر تیخوانا است.

 

مکان: تیخوانا، مکزیک

منبع: گاردین

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.