مکان: غزه، فلسطین/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد در حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه تاکنون 6 فلسطینی از جمله دو کودک شهید و 505 نفر نیز زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین از زخمی شدن « یوسف ابو ظریفه» یک کودک 11 ساله فلسطینی از ناحیه سینه، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

 

5bae7a8b47eab

 

هزاران فلسطینی در چارچوب تظاهرات بازگشت، از پایان ماه مارس تاکنون، در چندین منطقه نوار غزه تجمع مسالمت آمیز برگزار می کنند. تظاهرات کنندگان حاضر در این تجمع اعتراضی، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های اشغالی و لغو تحریم تحمیلی در این منطقه را خواستار هستند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی این تظاهرات را به شدت سرکوب کرده است. بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در این تظاهرات ها تاکنون 191 فلسطینی شهید و 20 هزار نفر زخمی شده اند.

 

DoMf4oUXkAARX9H-1

DoMhrIaXcAEylL7-1

 

راهپیمایان یک فروند پهپاد کواد کوپتر را در شرق رفح در جنوب غزه سرنگون کردند.

روز جمعه همچنین سالگرد آغاز انتفاضه مسجد الاقصی در سال 2000 بود. این انتفاضه نقطه عطفی در روند مبارزات فلسطین شد و همه موازنه ها را به هم ریخت و آغازگر مرحله جدیدی در قیام ملت فلسطین شد. انتفاضه مسجد الاقصی با ورود تحریک آمیز شارون، رئیس حزب لیکود و 6 تن از اعضای کنست و ده ها تن از شهرک نشینان و نزدیک 2000 نظامی به مسجد الاقصی آغاز شد. این رفتار خشم فلسطینی ها و مسلمانان را برانگیخته و از همانجا فریاد مقاومت در محوطه مسجد الاقصی طنین انداز شد و به سراسر فلسطین راه یافت.

 

مکان: غزه، فلسطین

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.