مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، کره‌ شمالی به مناسبت هفتادمین سال تشکیل این کشور مراسم باشکوهی برگزار کرد. این در حالی است که برخی گزارش ها و ناظران می‌ گویند عدم نمایش موشک‌ های قاره‌ پیما با برد متوسط در این رژه نظامی، از تمایل این کشور برای ادامه مذاکرات هسته‌ای واشنگتن -پیونگ‌ یانگ خبر می دهد.

این مراسم با حضور هزاران تن از نیروهای ارتش، صدها خودرو و ادوات نظامی دیگر در حال برگزاری است.

این هفتمین رژه نظامی در کره شمالی از زمان روی کار آمدن «کیم جونگ‌ اون» در سال 2011 است.

رژه نظامی امسال کره‌ شمالی در سایه گفت و گوهای دو جانبه این کشور با آمریکا بر سر خلع سلاح هسته‌ ای این کشور قرار خواهد گرفته است.

شماری از مقام‌ های کشورهای دیگر از جمله «لی ژانگ» سومین مقام ارشد حزب حاکم چین و «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) در مراسم رژه شرکت کرده‌ اند. پس از آن‌ که به‌ طور رسمی مشخص شد «شی جین‌ پینگ» رهبر چین به این مراسم نخواهد رفت، عملا رهبر هیچ یک از قدرت‌ های بزرگ در مراسم امروز شرکت نکردند.

کره‌ شمالی اعلام کرده بود مراسم‌ های بزرگ و متنوع ورزشی و سرگرم‌ کننده برگزار خواهد کرد و علاقه مندان خارجی هم می‌ توانند با خرید بلیت برای تماشای این مسابقات و مراسم سرگرم‌ کننده به این کشور سفر کنند.

برگزاری مسابقات ورزشی سراسری که کره‌ شمالی 5 سال آن را کنار گذاشته بود، کارزار تبلیغاتی بزرگی برای دولت این کشور خواهد بود که تلاش دارد تصویری جدید از خود در عرصه جهانی ارائه کند. این تلاش‌ ها از المپیک زمستانی سال گذشته در کره جنوبی شروع شد.

تحلیل‌ گران معتقد بودند اگر بخش مهمی از این رژه به موشک‌ های بالستیک، به ویژه نسل جدید آنها اختصاص یابد، می‌ تواند پیغامی تحریک‌ آمیز برای آمریکا و متحدانش تلقی شود؛ به ویژه پس از آن که سفر برنامه‌ ریزی شده «مایک پومپئو» وزیر‌ خارجه آمریکا به پیونگ‌ یانگ، در آخرین دقیقه به دستور دونالد ترامپ لغو شد.

با وجود سر و صدای فراوانی که در  مورد دیدار تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور ایجاد شد، در هفته‌ های گذشته گزارش‌ های فراوانی از ناکامی در پیشبرد مذاکرات هسته‌ ای میان نمایندگان دو کشور منتشر شده است.

اندکی پس از مراسم رژه، رهبران دو کره قرار است برای سومین بار، دیدار و گفت‌ و گو کنند که خود این موضوع نیز احتمالا بر وضعیت فعلی و آینده پیامدهایی خواهد داشت.

 

مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.