مکان: زاکسن، آلمان/ منبع: خبرگزاری آلمان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هزاران نفر از حامیان و مخالفان سیاست مهاجرتی دولت آلمان، در سراسر شهر «کمنیتس» در ایالت «زاکسن» آلمان راهپیمایی کردند. 

این راهپیمایی‌ ها که به گفته پلیس با حضور 8 هزار تن برگزار شد، با وجودتنش آشکار، مسالمت‌ آمیز به پایان رسید.

 

download (1)

 

در گوشه‌ ای از شهر کمنیتس گروه «اتحاد برای کمنیتس بدون نازی» تجمع کردند. «لارس کلینگبایل» دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان و «دیتمار بارچ» رئیس فراکسیون حزب چپ‌ ها در پارلمان هم این گروه را همراهی کردند.

 

germany-protests-1011705

 

بیش از 70  گروه و حزب در یک ائتلاف گسترده علیه خارجی ستیزی گروه‌ های راست گرا برای شرکت در این تظاهرات فراخوان داده بودند. این تظاهرات از مسیری ‌گذشت که شامگاه روز شنبه گذشته (25 اوت) یک مرد آلمانی 35 ساله در جریان دعوای گروهی از ملیت‌ های گوناگون در جشنی خیابانی کشته شد.

 

germany-protests-1488803

 

بعد از کشته شدن او، دو مرد 33 و 38 ساله آلمانی نیز به شدت زخمی ‌شدند. دادستانی آلمان دو مرد سوری و عراقی را متهم شناخت و علیه این دو نفر حکم بازداشت صادر شد. بعد از این حادثه، شهر کمنیتس روی آرامش به خود ندید.

 

wire-4147570-1535845850-288_634x439

 

پیش از این نیز گروهی از کارآفرینان، دانشمندان و نخبگان و شهروندان در کمنیتس با ارسال پیامی از مردم خواستند که علیه گروه‌ های راست‌ گرا اعتراض کنند.

در وب سایت این گروه آمده است: «ما با نفرت، خشونت، تعصب نمی‌ توانیم زندگی را تحمل کنیم» این گروه از مردم خواستند که سکوت را بشکنند و میدان را به دشمنان دموکراسی واگذار نکنند.

پلیس بر تظاهرات کمنیتس نظارت می‌کرد و با افزایش شمار موافقان و مخالفان حضور بیشتری پیدا کرد. پلیس شمار تظاهرات کنندگان را دقیق اعلام نکرد ولی تعداد آن را پنج رقمی پیش‌ بینی کرده است.

 

germany-riots-immigration-1488882

 

گروه راستگرای «پرو کمنیتس» هم همزمان هواداران خود را به خیابان‌ ها کشاند. در پایان روز حزب راستگرای جایگزین برای آلمان و جنبش ضد خارجی پگیدا هم مشترکا در کمنیتس تظاهرات کردند.

واقعه کمنیتس و کشته شدن مرد آلمانی در این شهر سبب شد که گروه‌ های افراطی راست گرا به خارجی‌ ها حمله، و دست خود را به نشان سلام هیتلری بلند کنند.

کمنیتس سومین شهر بزرگ  ایالت زاکسن آلمان است. این شهر 240  هزار نفر جمعیت دارد و حدود 8 درصد از آن هویت خارجی دارند. 

 

مکان: زاکسن، آلمان

منبع: خبرگزاری های آلمان، فرانسه و آسوشیتدپرس 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.