گزارش جی پلاس؛

بهبود تمرکز بصری با یک ساعت بازی کامپیوتری

محققان بر این باورند که یک ساعت انجام بازی‌های ویدئویی توانایی تمرکز کردن را در افراد بهبود می‌بخشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، انجام بازی کامپیوتری تا زمانی که از حد تعادل خارج نشود، ضرری ندارد. در واقع، محققان معتقدند که یک ساعت بازی کامپیوتری به افراد کمک می‌کند تا تمرکز بهتری داشته باشند. گروهی از محققان دانشگاه علم و فناوری چین و دانشگاه آرکانزاس آمریکا تحقیقاتی را روی تأثیر یک ساعت بازی کامپیوتری روی فعالیت مغزی و افزایش تمرکز بصری انجام دادند.

آنها در این آزمایش، 29 مرد را مورد مطالعه قرار دادند و بسته به تجربه‌ای که در بازی کامپیوتری داشتند، آنها را به دو گروه متخصص و غیرمتخصص تقسیم کردند. سپس، محققان قدر تمرکز بصری افراد شرکت‌کننده را قبل و بعد از یک ساعت بازی کامپیوتری بررسی کرده و دریافتند که فعالیت مغزی مرتبط با تمرکز بصری در آنها بعد از مدت زمان مشخصی بازی کامپیوتری افزایش می‌یابد.

تمرکز بصری، توانایی مغز برای تمرکز روی اطلاعات بصری مرتبط است در حالی که اطلاعات مربوط با آن کم‌تر باشد. افرادی که تمرکز بصری بهتری دارند، به طور کارآمدتری از مغز خود استفاده می‌کنند. این بدان معناست که آنها توانایی بیشتری در تمرکز روی اطلاعات مرتبط دارند.

محققان بعد از مطالعه روی دو گروه متخصص و غیرمتخصص در بازی‌های کامپیوتری به این نتیجه رسیدند که افراد متخصص که مدت زمان زیادی به انجام بازی‌های کامپیوتری مشغول بوده‌اند، تمرکز بصری بسیار بهتری نسبت به گروه غیرمتخصص دارند. آنها بر این باورند که حتی یک ساعت بازی کامپیوتری هم می‌تواند تأثیر به‌سزایی به جا بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید