گزارش جی پلاس؛

خودروی سوپراسپرت تویوتا در راه است

تویوتا به تازگی خبر تولید خودروی سوپراسپرت خود را در مسابقات قهرمانی استقامتی جهان اعلام کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، کمپانی تویوتا طی مسابقات قهرمانی استقامتی جهان، خبر تولید خودروهای سوپراسپرت خود را اعلام کرد که قرار است در کلاس هایپرخودرو عرضه شود که مجهز به نیروی محرکه هیبریدی است. این خودرو که قرار است به عنوان مدلی از کانسپت سوپراسپرت GR تولید شود که زمستان امسال در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درخواهد آمد، بسیاری از ویژگی‌های یک مدل برقی هیبریدی را دارد.

انتظار می‌رود که در تولید این خودروی سوپراسپرت از دو موتور توربوی 2/4 لیتری V6 و سیستم خودروی مسابقه هیبریدی تویوتا برای تولید 986 اسب بخار انرژی استفاده شود. این خودرو که در کلاس هایپر خودرو تولید می‌شود، دارای ویژگی‌هایی چون سیستم‌های هیبریدی سبک KERS و فناوری‌های پیشرفته‌ای شبیه خودروهای مسابقه است. رقابت در مسابقات قهرمانی استقامتی جهان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های موتورهای اسپرت در دنیاست که به پیشرفت فناوری‌های الکتریکی هیبریدی کمک می‌کند و اطلاعات کمپانی‌ها را برای تولید خودرو بالا می‌برد.

با نزدیک شدن صنعت خودرو به عصر تغییرات بزرگ، خودروسازان تمایل خود را به تولید خودروهای جالب توجه حفظ می‌کنند. تویوتا در نظر دارد تولید مدل خودروی سوپراسپرت GR را که اساسا خودروی مسابقه است، به عنوان خودروی جاده‌ای هم معرفی کند و انتظار می‌رود که این مدل روزی بتواند در این مسابقات با «مک‌لارن P1» رقابت کند.

خودروسازان از آنجایی اقدام به شروع این پروژه کرده‌اند که معتقدند سوپرخودروهایی تولید خواهند کرد که مانند خودروی هیبریدی TS050، درخواست حضور آن در این رقابت‌ها وجود خواهد داشت و در آینده‌ای نزدیک، مشتریان فرصت استفاده از آن را خواهند داشت و قدرت و عملکرد فوق‌العاده آن را تجربه می‌کنند.

کلاس جدید مسابقات قهرمانی استقامتی جهان در سال 2020 برگزار خواهد شد که شماری از خودروها از کمپانی‌های معروفی چون فراری، فورد، آستون مارتین و مک‌لارن در آن حضور خواهند یافت.

دیدگاه تان را بنویسید