جی پلاس/ محققان ابداع کردند؛

جوراب‌ هوشمند برای درمان بیماری + ویدئو

محققان، جوراب هوشمندی ابداع کرده‌اند که قادر است اطلاعات مربوط به وضعیت بدنی کاربر را برای فیزیوتراپیست معالج در هر کجایی از دنیا که باشد ارسال می‌کند و پزشک از این طریق می‌تواند حتی از راه دور نیز بیمار را درمان کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ دانشمندان به تازگی جوراب هوشمند SoPhy را تولید کرده‌اند که با ارسال اطلاعات مورد نیاز برای پزشک فیزیوتراپ، این امکان را برای بیمار فراهم می‌کند که از راه دور بتواند تحت درمان قرار گیرد. در این جوراب سه حسگر تعبیه شده است که توزیع وزن، حرکت و جهت‌یابی پاها را بررسی می‌کند.

این جوراب‌ از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود و از این طریق، اطلاعات مورد نیاز را برای فیزیوتراپیست ارسال می‌کند. سیستم، از طریق اطلاعاتی که از جوراب دریافت می‌کند، تصویری از پاهای بیمار به تصویر می‌کشد و پزشک به این روش اقدام به ارزیابی وضعیت بیمار و درمان او می‌کند.

051518_CG_dino-egg_feat

جوراب هوشمند SoPhy همچنین رعایت نکردن اصول درمانی را توسط بیمار، به پزشک اطلاع می‌دهد. بنابراین، فیزیوتراپیست از بیمار می‌خواهد که وزن بیشتری را روی پاهای خود اعمال کند. با تصویرسازی صورت گرفته، درمان برای بیماران نیز راحت‌تر می‌شود و درک بهتری از روند درمان پیدا می‌کنند؛ بنابراین، کارهایی را که پزشک از آنها می‌خواهد، با دقت بیشتری انجام خواهند داد.

یک فیزیوتراپیست ارشد حدود دو سال این جوراب‌های هوشمند را روی بیماران مورد مطالعه قرار داد و نتایج به دست آمده را اعلام کرد. اطلاعاتی که از جوراب برای پزشک ارسال می‌شود، الگوی کلی راه رفتن را برای پزشک ترسیم می‌کند اما اگر جای پای کلی بیمار نشان داده می‌شد، اطلاعات خاصی از آن به دست می‌آمد و پزشک قادر به درمان گستره وسیع‌تری از مشکلات پا در بیماران می‌شد.

محققان معتقدند که جوراب هوشمند SoPhy در آینده برای بیمارانی مفید خواهد بود که بعد از شکستگی پا یا بروز سکته به درمان بازتوانی می‌پردازند. همچنین کودکانی که دچار فلج مغزی هستند یا افرادی که اندام مصنوعی دارند و هنوز آن را به عنوان اندام اصلی خود نپذیرفته‌اند، می‌توانند از قابلیت‌های این جوراب برای درمان استفاده کنند.

دیدگاه تان را بنویسید