جی پلاس؛

اپلیکیشنی که بیماری‌ صاحبش را تشخیص می‌دهد!

پنتاگون روی ساخت اپلیکیشنی سرمایه‌گذاری می‌کند که در آن از حسگرهای گوشی هوشمند برای کنترل سلامت افراد استفاده می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ آینده‌ای را تصور کنید که میکروفون گوشی هوشمندتان بتواند به طور خودکار به شما هشدار دهد که ممکن است در معرض حمله قلبی قرار گیرید. محققان پنتاگون به تازگی توانسته‌اند این سطح از فناوری را روی اپلیکیشن‌های جدید به گونه‌ای راه‌اندازی کنند که تا بتوانند سلامت سربازان خود را در میدان جنگ تحت کنترل داشته باشد.

این نرم‌افزار اطلاعات را از دوربین‌ها، حسگرهای نوری، گام‌شمار، حسگرهای اثر انگشت و سایر حسگرها برای ارزیابی‌ها جمع‌آوری می‌کند. Kryptowire یک شرکت امنیت سایبری در ویرجیاناست که طی قراردادی 5/1 میلیون دلاری قرار است این اپلیکیشن را بسازد. این شرکت جزئی از پروژه «دارپا» متعلق به آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی است که از گوشی‌های هوشمند برای راه‌اندازی برنامه‌ کنترل سلامت Wash استفاده می‌کند.

این اپلیکیشن سنجش‌های حسگر گوشی هوشمند را جمع‌آوری می‌کند تا بتواند سلامت سربازان را به درستی کنترل کند و نیز شاخص‌های زیستی را برای تشخیص اولیه بیماری‌ها شناسایی کند. هدف از این کار پیش‌آگاهی بیماران قبل از مراجعه به پزشک است.

مردم دوست ندارند احساس کنند که کسی به زندگی خصوصی آنها گوش می‌دهد. این کار با کمک تجهیزات پیشرفته‌ای مانند دستگاه ثبت ضربان قلب و سایر دستگاه‌های پزشکی تخصصی صورت می‌گیرد. این تجهیزات اغلب برای استفاده مداوم گران‌قیمت هستند. 92 درصد مردم آمریکا گوشی هوشمند یا وسایل متحرک دیگری دارند.

به گزارش جی پلاس؛ اپلیکیشن Wash اطلاعات مورد نیاز را از حسگرهای گوشی هوشمند جمع‌آوری می‌کند تا از این طریق بتواند الگوریتم‌هایی را برای تجزیه و تحلیل ارزیابی‌های خود ایجاد کند. هدف این سیستم، بیرون کشیدن سیگنال‌های فیزیولوژیکی است که ممکن است ضعیف و پر سر و صدا باشد و در داده‌های به دست آمده از حسگرهای موجود دستگاه موبایل جاسازی می‌شوند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید