همکاری دو کمپانی برای ساخت خودروی خودران

کمپانی ساخت خودروهای خودران Waymo بعد از مذاکره با کمپانی هوندا قرار است خودروهای خودران عرضه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ کمپانی Waymo از اواخر سال 2016 مشغول مذاکره با کمپانی خودروساز هونداست اما این مذاکرات به تازگی به نتیجه رسیده است. البته هنوز جزئیات زیادی از این قرارداد افشا نشده ولی به زودی قرار است زوایای آن اعلام شود. 

مدیرعامل کمپانی Waymo اظهار داشته که نباید انتظار داشت سرویس جدید شکل خودروهای سنتی را در جاده‌ها بگیرد. این شرکت خودروساز قرار است  به جای تغییر مدل‌های فعلی خودرو، با همکاری کمپانی هوندا اقدام به ساخت خودروهای جدید باشد؛ مانند کاری که با چگوار و فیات کریسلر کرد. 

خودروی جدید ساخت هوندا از کامیون کوچک‌تر و بدون فرمان یا ترمز خواهد بود. وسیله نقلیه کاملا جدیدی که با همکاری کمپانی تولید تجهیزات اصلی ساخته می‌شود، قلمرو جدیدی برای این کمپانی سازنده خودروهای خودران خواهد شد که از قبل هم برای تولید مدل‌های فعلی فناوری خودروهای خودران با سایر خودروسازان همکاری داشته است. 

کمپانی Nuro که توسط دو نفر از کهنه‌کاران گروه خودروساز خودروهای خودران گوگل راه‌اندازی شده، با تولید خودروی خودران مدل R1 وارد رقابت شده است. این خودرو که کاملا بدون راننده کار می‌کند، اواخر سال جاری وارد مرحله تست جاده‌های عمومی می‌شود. 

 در این میان، کمپانی آمازون هم خودروی خودران خود را عرضه می‌کند و تویوتا نیز با مدل E-Palettes روانه نمایشگاه CES امسال می‌شود. این مدل، خودروی خودرانی است که کالاها، موادغذایی و بسیاری از کالاهای سفارشی را در منزل افراد تحویل می‌دهد. 

کمپانی Waymo در امر ارسال و لوجستیک تازه‌وارد نیست و به تازگی اعلام کرده که به زودی حمل و نقل و ترابری مراکز داده‌های گوگل را در آنتالیا آغاز می‌کند. کامیون‌هایی که در این راستا مشغول به کار می‌شوند به طور کامل خودران نیستند اما به طور آزمایشی در جاده‌های عمومی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. 

این کمپانی با همکاری هوندا قرار است برند جدیدی از وسایل نقلیه را بسازد که به یکی از بزرگ‌ترین معاملات Waymo تبدیل خواهد شد. آنها بیش از هر چیز، روی امنیت و هر چه بهتر شدن این خودروی جدید متمرکز شده‌اند. به گفته مدیرعامل این کمپانی، هدف ساخت طیف وسیعی از وسایل نقلیه و قرار دادن آن در اختیار سیستم حمل و نقل است. 

دیدگاه تان را بنویسید