گزارش جی پلاس؛

ساخت ربات عنکبوت هشت‌پای آکروبات‌باز توسط آلمانی ها! + فیلم

یک شرکت رباتیک آلمانی رباتی هشت‌پا شبیه عنکبوت ساخته است که قادر به دویدن و لوله شدن برای حرکت با سرعت زیاد است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، کمپانی آلمانی Festo به تازگی از نوعی ربات عنکبوتی هشت‌پا رونمایی کرده است که پاهای تند و تیزی دارد و با الهام از عنکبوت آکروبات‌باز مراکشی ساخته شده است. 

این ربات عنکبوتی موسوم به BionicWheelBot با هشت پا که به آن اجازه حرکت می‌دهند، راه می‌رود، می‌دود و نیز به شکل چرخی گردان درمی‌آید که می‌تواند به سرعت حرکت انسان برسد. 

عنکبوت آکروبات‌باز مراکشی در صحرای مراکش یافت می‌شود و مانند سایر عنکبوت‌ها راه می‌رود. این عنکبوت قابلیت آن را دارد که در یک لحظه برای دور ماندن از دست شکارچیان، به هوا پریده و در آن چرخ بزند. این ربات عنکبوتی به گونه‌ای طراحی شده است که مانند این عنکبوت مراکشی حرکت کند. این جانور برای پریدن در هوا، 6 پای خود را که در هر طرف بدن آن سه پا قرار گرفته، خم می‌کند و شکلی چرخ‌‌مانند ایجاد می‌شود. 

سپس دو پای دیگر کشیده می‌شوند تا ربات بتواند حتی هنگام چرخیدن نیز خود را به جلو حرکت دهد. سرعت چرخیدن این ربات عنکبوتی دو برابر راه رافتن آن روی زمین است. نکته کلیدی در بالاتر رفتن سرعت این ربات عنکبوتی، استفاده از این دو پا برای حرکت رو به جلوی آن است. 

این ربات همچنین قادر به حرکت روی نواحی صخره‌ای، زمین‌های ناهموارد و بالا رفتن روی شیب‌های بالای 5 درصد است. این ربات عنکبوتی با 15 موتور کوچک حرکت می‌کند که در مفاصل زانو و بدن آن تعبیه شده‌اند. 14 بخش گیره‌ای شکل کرمی با قابلیت قفل خودکار در این ربات طراحی شده که تنها هنگام حرکت پاها انرژی مصرف می‌کند. 

کمپانی آلمانی Festo ارتشی مجازی از ربات‌های ساخته شده با الهام از حیوانات شامل پروانه، عروس دریایی، پنگوئن کانگورو و سنجاقک را ایجاد کرده است. پهنای بال این ربات عنکبوتی 2 متر و 28 سانتی‌متر، طول 87 سانت و وزن 580 گرم است. 

غشایی که روی بدن این ربات عنکبوتی استفاده شده، غشایی انعطاف‌پذیر است که تصویر پستانداران پرنده روی آن منعکس می‌شود. ربات BionicFlying Fox با برقراری ارتباط با سیستم ردیاب حرکتی، تقریبا به طور نیمه‌خودکار حرکت می‌کند. این سیستم مسیرهای پرواز را برنامه‌ریزی کرده و فرمان‌های کنترلی را صادر می‌کند. 

دیدگاه تان را بنویسید