گزارش جی پلاس

می دانستید با حرکت چشم‌ها، پرده گوش هم حرکت می‌کند؟!

مطالعات جدید نشان می‌دهد که چشم‌ها و گوش‌ها، هر دو بخشی از سیستم یکپارچه کنترل حرکتی در مغز هستند به طوری که وقتی چشم‌ها حرکت می‌کنند، پرده گوش هم حرکت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ محققان دانشگاه «دوک» با اندازه‌گیری حرکات چشم‌ها و پرده گوش در موارد آزمایشی دریافتند که ارتعاشات پرده گوش در ادامه حرکت چشم‌ها اتفاق می‌افتد و این در حالی است که سر ثابت و بی‌حرکت باقی می‌ماند.

مشخص است مغز، تصویر و صدا را به گونه‌ای هماهنگ می‌کند که اولویت در آنها رعایت می‌شود و به درستی مشخص نیست این دو سیستم چگونه با هم کار می‌کنند. نشانه‌های بصری و شنیداری به روش‌های مختلف پردازش می‌شوند.

مغز ما بر اساس جایی که محرک از آنجا نشأت می‌گیرد، تمایل دارد آنچه می‌بینیم یا می‌شنویم را با هم هماهنگ کند، اما سیستم بصری و سیستم شنوایی نقطه‌ای را که محرک در دو روش کاملا متفاوت قرار گرفته‌اند، مشخص می‌کند.

چشم‌ها تصاویری از صحنه‌های بصری را مانند دوربین در اختیار شما قرار می‌دهد در حالی که برای صداها، باید طبق تفاوت‌هایی که در زمان‌بندی و صدای بلند دو گوش وجود دارد، جایی را که صداها از آن ناشی می‌شوند، محاسبه کرد.

محققان 16 شرکت‌کننده داوطلب را در اتاق تاریکی تحت آزمایش قرار دادند و تلاش کردند مسیر تغییر نور LED را طبق چشم آنها ردیابی کنند. میکروفون‌های کوچکی در هر کانال گوش افراد، صدای حرکت جلو و عقب رفتن پرده‌های گوش را اندازه‌گیری می‌کند.

حرکات پرده گوش با صداهای خارجی شروع می‌شود اما مغز نیز با استفاده از سلول‌های مویی در حلزونی گوش و استخوان‌های باریک واقع در گوش میانی، این حرکات را اعمال می‌کند. زمانی که مغز باعث ایجاد حرکت در پرده گوش می‌شود، این فرآیند صداهای ارتعاشی ضعیفی به نام «اتوآکوستیک» تولید می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر دو پرده گوش در ادامه حرکت چشم‌ها حرکت می‌کنند. یکی از پرده‌های گوش به سمت داخل حرکت کرده در حالی که پرده دیگر به سمت بیرون حرکت می‌کند. حرکات شدیدتر چشم، حرکات شدیدتر پرده گوش را به دنبال دارد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید