هنگام بارداری عملکرد بخش هایی از مغز مختل می شود

بسیاری از زنان باردار از کاهش و ضعف حافظه خود شکایت دارند و حالا مشخص شده این پدیده واقعی است و می توان آن را در آینده اندازه گیری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان استرالیایی دانشگاه دیکین می گویند کاهش حافظه ناشی از حاملگی یک بیماری واقعی است و در این وضعیت عملکرد بخش هایی از مغز مختل می شود که صرفا محدود به نگهداری از اطلاعات و حفظ حافظه هم نیست.

برای بررسی این موضوع عملکرد حافظه ۷۰۹ زن باردار و ۵۲۱ زن غیرباردار با یکدیگر مقایسه و اثبات شد که زنان باردار در انجام وظایفی که مستلزم استفاده از حافظه، تمرکز بر روی موضوعی خاص، تصمیم گیری و برنامه ریزی و جلوگیری از بروز احساسات است ضعیف تر عمل می کنند.

البته زنان حامله حتی در چنین شرایطی نیز قادر به انجام امور روزمره و زندگی عادی خود هستند و مشکلات یادشده به معنای مختل شدن حیات آنها نیست. نکته کلیدی آن است که زنان حامله برای انجام امور روزمره باید تمرکز و دقت بیشتری نسبت به شرایط عادی داشته باشند.

پیش از این ثابت شده بود که در دوران حاملگی فعالیت بخش خاکستری مغز که وظیفه پردازش اطلاعات اجتماعی و انجام کارکردهای حافظه را بر عهده دارد، کاهش می یابد و همین امر تغییراتی را در الگوهای خواب، نگرانی و میزان حال و حوصله زنان حامله ایجاد می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید